Aviseringar
Rensa alla

Att vara ny i en stad


Ämnesstartare

Jag skall som många vet flytta ifrån den stora staden: GBG i höst och förmodligen läsa i Jönköping eller Karlstad. Det jag oroar mig över är att man inte kommer ha mycket studentliv.

Då känns det otroligt tråkigt och ensamt att vara ensam i en stor lägenhet för de mesta själv, pga nästan inget studentliv då man läser basår. Hur skall man göra då för att inte bli ensam i en helt ny stad?

Tacksam för svar!


   
Citera
Ämnesstartare

Studentliv för mig innebär mängder med plugg, lånade pengar och nudlar. Vad är studentliv för dig?


   
SvaraCitera

Anura:

Hur skall man göra då för att inte bli ensam i en helt ny stad?

Tacksam för svar!

Äh vafan folk hittar man ju alltid om man letar[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch vad jobbigt det måste vara att nojja så mycket som du gör [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nudlar är fan dyrt, märks att du aldrig varit student


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gabrielle:

Studentliv för mig innebär mängder med plugg, lånade pengar och nudlar. Vad är studentliv för dig?

det + gemenskap!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:

Äh vafan folk hittar man ju alltid om man letar

Har jag inte gjort :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

det + gemenskap!

Om du visar att du är glad och trevlig så kommer du garanterat att få lite gemenskap som berikar ditt studentliv, kanske får du till och med ligga lite. Men ha inga skyhöga förväntningar bara. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gabrielle:

Men ha inga skyhöga förväntningar bara.

Det har jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Det har jag inte.

Nej, det märks.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon med några vettiga svar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

förmodligen läsa i Jönköping

Anura:

Då känns det otroligt tråkigt och ensamt att vara ensam i en stor lägenhet för de mesta själv, pga nästan inget studentliv då man läser basår.

Anura:

Någon med några vettiga svar?

Pma mig sedan när du är här på plats så kan vi umgås! [cool] Jag är då ingen student eller har planer på att plugga iofs.. Men du kan se mig som ett nödalternativ om du ej finner andra polare! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Någon med några vettiga svar?

Bara tro att det kommer att gå bra och bli kul, så blir de det. Lovar. Även om det är irriterande att höra det, så handlar det ändå mycket om vilken inställning man har till saker man ska göra.


   
SvaraCitera

Testa gå ut och träffa folk.
Eller är du rädd för att folk inte skulle se dig på klubben och således inte få några nya vänner?
Testa en vit t-shirt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RakatKadaver:

Testa gå ut och träffa folk.

Jag menar då man läser basår.


   
SvaraCitera