Aviseringar
Rensa alla

Att vara nykter


Ämnesstartare

Kanske inte alla som läser detta men vill bara tillägga att jag vill inte frälsa någon från att dricka alkohol. Ni gör va fasen ni vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat: Upplever att manga liksom blir provocerade nar jag valjer alkoholfritt, typ "meehhhh!! fan vad du ar trist, du kan val ta en shot bara. det ar ju min fodelsedag!!" som att jag liksom forsoker forstora deras fest.

Upplevt detta med. Folk som tjatar på att man ska dricka alkohol. Precis som folk ibland tycker att man förstör genom att vara nykter, vilket är lite konstigt, för jag är ju mig själv då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

starkt jobbat.

ingen borde dricka alkohol när det finns så mycket bättre alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: ingen borde dricka alkohol när det finns så mycket bättre alternativ.

menar du att man ska missbruka heroin nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Super aldrig längre men lite vin,en öl eller en romdrink kan ju vara otroligt gott.
Men om jag hade problem med alkohol så hade jag nog haft nolltolerans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: ingen borde dricka alkohol när det finns så mycket bättre alternativ.

Tänk att dumpa alla krogar och dess alkohol och göra detta till coffeeshops istället, världen hade varit en bättre plats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mår inte bra av att supa, super ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Tänk att dumpa alla krogar och dess alkohol och göra detta till coffeeshops istället, världen hade varit en bättre plats.

ja och så börjar man primärt äta istället för röka för att få tyst på alla "men tusen farliga ämnen i rök det har jag läst"


   
SvaraCitera

tycker alkohol kan vara mysigt  ibland om man vill vara nykter, men föredrar knark.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pluffsi:
tycker alkohol kan vara mysigt  ibland om man vill vara nykter, men föredrar knark.

image_332.jpg


   
SvaraCitera

amsi: .

jävla hater asså amsi 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: ja och så börjar man primärt äta istället för röka för att få tyst på alla "men tusen farliga ämnen i rök det har jag läst"

Ja, eller vaporizer. Så slipper man den tid det tar innan det börjar verka, när man äter det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pluffsi: tycker alkohol kan vara mysigt  ibland om man vill vara nykter, men föredrar knark.

Vad knarkar du?


   
SvaraCitera

FruLiten: Vad knarkar du?

knarkar inte alls nu, ska nog vila lite i ett par månader för min hjärnas skull haha 🙁


   
SvaraCitera
reben

FruLiten: Borde jag inte göra det menar du?

fått för mig att du brukar narkotika

FruLiten: Jag försöker inte frälsa dig från alkoholen  , men lika tråkigt med människor som valt alkohol som tycker att nykterister är tråkiga?

absolut inte så jag menade. förstår definitivt att det är drygt att vara den som inte dricker och typ bli hetsad till det. menar bara att det är tråkigt när man dricker och bli ifrågasatt för sina val osv, är ju samma sak på båda håll. tkr inte folk som inte dricker är tråkiga, bara tråkigt om någon försöker få en att välja likadant.

Xisco: Jag vet inte hur vanligt detta är. Dock är det, åtminstone mot mig, vanligt att folk försöker få mig att dricka fast jag sagt nej och de vet att jag är helnykterist. 

som jag skrev ovan, lika tråkigt på båda håll att bli ifrågasatt för sina val man själv gjort osv osv

(naturligtvis en annan sak att hålla en diskussion med olika ståndpunkter. men att mer att i situationer där det brukas alkohol ständigt få höra från vissa personer "de e dåligt o dricka, vet du skadeverkningar?? vill du inte va dig sj eller?? alkohol är gift!!... ja du fattar min poäng)


   
SvaraCitera