Aviseringar
Rensa alla

Att vara trygg i sin tillvaro/vardag - fördelar/nackdelar


Ämnesstartare

isola:

Mm det är läskigt och ovant, men det måste ju göras. Ni kan ju fortfarande träffas. Man brukar få vänner och bekanta sen när man väl flyttat. Om det blir allt för ensamt så kan du väl kanske flytta ihop med någon, om det går.

Det enda jag har största nojan med och vilket jag vill komma över eller antingen få tips om ifall det verkligen är värt att flytta för ett basår?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Det enda jag har största nojan med och vilket jag vill komma över eller antingen få tips om ifall det verkligen är värt att flytta för ett basår?

Ja vad annars skulle du göra? Det är många som gör så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är många som gör så.

Är det? Man hör inte många som flyttar för att läsa ett basår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Är det? Man hör inte många som flyttar för att läsa ett basår.

klart att det är. framtidskon ska bl a göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

klart att det är. framtidskon ska bl a göra det.

Aha. Vart skall hon/han? Fast tänk så efter jag har läst basåret i t.ex. Jönköping eller Karlstad så söker jag till en annan skola efter basåret? Då undrar man lite om det var onödigt att ha flyttat och tagit lån för de basåret om man inte tänker studera på samma skola, så är lite kluven där 🙁 [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Aha. Vart skall hon/han? Fast tänk så efter jag har läst basåret i t.ex. Jönköping eller Karlstad så söker jag till en annan skola efter basåret? Då undrar man lite om det var onödigt att ha flyttat och tagit lån för de basåret om man inte tänker studera på samma skola, så är lite kluven där 🙁 [crazy]

Vet inte vart hon ska.
Varför skulle det vara onödigt? Utan basår kommer du väl inte in där du nu ska? Spelar väl ingen roll var du flyttar sedan, du kommer ju ändå behöva ta mer i lån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Spelar väl ingen roll var du flyttar sedan, du kommer ju ändå behöva ta mer i lån.

Sant :p Fast har hört man har mindre studentliv när man är basårsstudent vilket trots allt är viktigt då man är en ny invånare i en ny stad [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Sant :p Fast har hört man har mindre studentliv när man är basårsstudent vilket trots allt är viktigt då man är en ny invånare i en ny stad [crazy]

Äh du hittar säkert folk att umgås med ändå!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Äh du hittar säkert folk att umgås med ändå!

Ja, hoppas det! 🙂 Tack för svaren!:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cute]


   
SvaraCitera