Aviseringar
Rensa alla

Att vara vän med det motsatta könet


Ämnesstartare

Nachac:

Precis. Tycker jag om en person behöver jag inte definiera vad det bandet går ut på och relationen är inte begränsad av meningslösa regler. Vad vi gör ihop är vår ensak och likaså med vilka ögon vi betraktar varandra.

Jo, man gör ju det man känner, men gör man för mycket attraherande, kan det ju förstöra vänskapen. Så lite ska man akta sig.

spaceFlea:

För mig, det är verkligen störande.

Det kan jag förstå, särskilt om du inte har några känslor för dom. Så är det för mig och min kompis jag varit kompis med sedan vi var kanske 4-5 år. Han kallar mig snygging och vill mysa och sånt, men jag har inga känslor för honom alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OceanCat:

Jo, man gör ju det man känner, men gör man för mycket attraherande, kan det ju förstöra vänskapen. Så lite ska man akta sig.

Bara om man lyder de där onödiga reglerna jag pratade om. Känns inte optimalt att argumentera emot min relationssyn med problem som uppkommer om man inte har den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Bara om man lyder de där onödiga reglerna jag pratade om. Känns inte optimalt att argumentera emot min relationssyn med problem som uppkommer om man inte har den.

Jo, det förstår jag. Men bara det som är bäst för vänskapen. Fast andra ser vänskapen på olika sätt, jag ska inget säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OceanCat:

Jo, det förstår jag. Men bara det som är bäst för vänskapen. Fast andra ser vänskapen på olika sätt, jag ska inget säga.

"Vänskap" är i mitt fall ett undermåligt ord; det är befläckat med allt dravel om "bara vänner och inte mer". Men jag tror du har förstått nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

"Vänskap" är i mitt fall ett undermåligt ord; det är befläckat med allt dravel om "bara vänner och inte mer". Men jag tror du har förstått nu.

Jo jo... beror också på hur den andra vännen vill ha det. Bara ni är nöjda. Tror jag förstår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OceanCat:

Jo jo... beror också på hur den andra vännen vill ha det. Bara ni är nöjda. Tror jag förstår.

Ja, man måste ju vara överens om reglerna och även avsaknaden av dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Ja, man måste ju vara överens om reglerna och även avsaknaden av dem.

Precis. Finns inget mer betydligare än hur båda vill ha det.
Jag har som sagt en kompis sedan 4-5 års åldern och han har börjat kalla mig snygging och vill mysa och det vill inte jag och det accepterar han och jag accepterar att han gör det han gör, även om det kan vara lite tjatigt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OceanCat:

Precis. Finns inget mer betydligare än hur båda vill ha det.
Jag har som sagt en kompis sedan 4-5 års åldern och han har börjat kalla mig snygging och vill mysa och det vill inte jag och det accepterar han och jag accepterar att han gör det han gör, även om det kan vara lite tjatigt 🙂

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClMough:

Nej, inga problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förutsatt att jag inte finner personen väldigt intressant och attraktiv, så nej. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad skall man med en kvinnlig vän till?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä, inte än så länge. Det kan nog bli problem om jag skaffar en svartsjuk partner, eftersom jag gillar att peta och krama på mina vänner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inga problem, det brukar snarare vara ett problem hos den andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej det är chill, har snygga killkompisar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår inte varför man skulle ha problem med det..


   
SvaraCitera