Aviseringar
Rensa alla

8:an, betyg.


Ämnesstartare

Hej, det är så att jag ska börja i 8:an, och jag vill börja ta skolan mycket seriöst, och få bra betyg. Vad ska jag göra för att få bra betyg? Räcka upp handen ofta? Koncentrera mig på lektionerna? Och, hur ska jag göra ifall jag är upptagen på fritiden? Måste man plugga hemma för att få ett bra betyg? Tack så mycket!


   
Citera
Ämnesetiketter

Var uppmärksam på lektionerna, anteckna, delta i diskussioner/svara på frågor i klassrummet, plugga så effektivt och mycket som möjligt, knulla med läraren, var alltid utvilad och kom i tid till lektioner


   
SvaraCitera

Fokusera på ditt och absolut prata inte med nån annan, fråga om du får sitta själv och jobba så går det enkelt. Såvida du inte har en lärare som bara går på proven. Då är det plugga så åtta helvete


   
SvaraCitera

Det brukar ju finnas "scheman" som man får utav läraren över vad man måste göra för att få olika betyg. 


   
SvaraCitera

Titta på den pedagogiska planeringen innan du pluggar till ett prov

Räcka upp handen är inte nödvändigt... Förutom för vissa tjuriga lärare

Plugga hemma är ett måste... Se till så att du har tid helt enkelt


   
SvaraCitera

plugga


   
SvaraCitera

Prata med läraren och fråga vad som krävs för högre betyg. Då får läraren samtidigt reda på att du satsar på högre betyg och kan hjälpa dig mer. Att räcka upp handen är mycket nödvändigt, om du är aktiv på lektionerna eller ej spelar stor roll för ditt betyg, iallafall på den skolan jag gick på. Plugga hemma någon timme är också ett måste nästan och då gäller det att man prioriterar rätt eller prioriterar om för att få tid. Lycka nu till! 🙂


   
SvaraCitera

Koncentrera dig, se till att göra alla uppgifter även de svåra, plugga lite varje dag när ni ska ha prov/förhör o prata inte för mkt med andra om du vet att du inte kan ta igen de sen. Och om ni har ngt längre arbete där ni ska skriva fakta om ngt så bombardera pappret med text, (så länge de du skriver e sant).

Funkar för mig iaf.


   
SvaraCitera

Vem bryr sig om åttan? :S


   
SvaraCitera

Kom i tid o lyssna på genomgångarna och anteckna typ det mesta läraren säger för att det kommer sitta bättre i huvudet och att det kanske kommer behövas. 


   
SvaraCitera
Berit

som andra skrivit med andra ord... Läs betygskriterierna och var aktiv, jobba mer än du gjort förut. 


   
SvaraCitera