Aviseringar
Rensa alla

8-9åringar börjar tänka på bh.


Ämnesstartare

Detta var en helt fel bild än trott om dessa små barn. Nu börjar den äckliga ytan väcka yngre.

http://m.expressen.se/gt/kronikorer/frida-boisen/varfor-det-finns-ju-inga-brost-att-halla/?partner=www

Hur känner ni inför det här?


   
Citera

Shockerad


   
SvaraCitera

Kommersialiseringen av kvinnans kropp är en lönsam affär, speciellt med tanka på att ju lägre ner i åldrarna det går ju mer konsumerar de. 

Att det sedan är så sjukt att man vill utrota mänskligheten är ju en annan femma.


   
SvaraCitera
mynona

Motbjudande. 


   
SvaraCitera
goliat

Så jävla tragiskt.


   
SvaraCitera

Skrämmande 


   
SvaraCitera

jag ville också ha bh när jag var åtta. 


   
SvaraCitera

kapitalism och patriarkat


   
SvaraCitera

staymob:
Detta var en helt fel bild än trott om dessa små barn. Nu börjar den äckliga ytan väcka yngre.

http://m.expressen.se/gt/kronikorer/frida-boisen/varfor-det-finns-ju-inga-brost-att-halla/?partner=www

Hur känner ni inför det här?

Desto tidigare desto bättre. Livet är en tävling, det gäller att vara smartast och vackrast. Skönhetsidealen kommer vara med ungarna hela livet och därför är det bättre att ungarna lär sig i tid. Jag ser helst att dagens 7-åringar springer runt med string, smink, BH och korta kjolar. Det kommer göra dem gott i livet.


   
SvaraCitera
Demor

Pinsamt.


   
SvaraCitera

Jag tycker det är äckligt att kvinnor har de ideal de har och prioriterar sin utsida till sådan grad. Det är det som är skrämmande och tragiskt.

Ifall vi vill ändra på den saken får vi väl ta och göra det. Barnen kommer fortsätta önska BH och smink ifall det är vad de förknippar vuxna kvinnor med. Barn övar sig på att vara vuxna och kommer alltid göra så, det är ett nyttigt beteende som anammar ett onyttigt beteende hos vuxenvärlden.
Vi väljer vad vi visar dem och vi väljer vårt beteende. Det är lättare att bara säga att vi ska stoppa andra saker i kundkorgen och så är saken fixad. Men det är ju inte det som är problemet, egentligen.

Så länge barnen växer upp och förväntas inta samma kvinnoroll som vi så behöver dem öva sig på det. Ifall vi inte vill att kvinnor ska ha en sådan roll får vi ändra på den saken.  Då behöver de inte öva på att pluta med läpparna och posera med höften på sned.


   
SvaraCitera

När flickor mest lekte att de var nyblivna mammor med sina dockor, eller lekte matlagning framför leksaksspisen, inte stod vi då och sa att "det här är ju helt förfärligt, du har ju inte ens en livmoder att bära ungen i! Barn ska vara barn!"

"Det här är ju inte friskt, du har inte simultankapacitet än att laga mat vid elektriska ugnar! Du ska vänta med att tänka på matlagning tills du blir stor!"

Men nu så säger vi att det är befängt att barnen bär bh utan att ha bröst.
Ofta det är det som är problemet.
Som sagt kommer barn alltid leka vuxna, frågan är vad det är de får se av vuxna och vad de tycker är mest lärorikt att härma. Jag tror inte det är utseendeidealet som krypit ned i åldrarna så mycket som det är utseendehetsen och übersjälvmedvetenheten som tagit över oss, vuxna, i allt större skala.


   
SvaraCitera

Vidrigt. Barn måste få vara barn. Vill skälla ut föräldrar som sätter på bikinitoppar på sina ungar som knappt är gamla nog att börja förskolan.
Barn ska självklart skyddas mot solen men dessa små trekanter gör knappast någon nytta.

Amanda Schulman som jag annars tycker är rätt vettig verkar här ha fått en knäpp och trott att dottern är 21 och inte 1.

ozo8gk2


   
SvaraCitera

framtidsmord:
När flickor mest lekte att de var nyblivna mammor med sina dockor, eller lekte matlagning framför leksaksspisen, inte stod vi då och sa att "det här är ju helt förfärligt, du har ju inte ens en livmoder att bära ungen i! Barn ska vara barn!"

"Det här är ju inte friskt, du har inte simultankapacitet än att laga mat vid elektriska ugnar! Du ska vänta med att tänka på matlagning tills du blir stor!"Men nu så säger vi att det är befängt att barnen bär bh utan att ha bröst.

Det är inte samma sak. Det är en lek och ingen sexualisering från samhället. Barn kommer alltid att leka det de ser, men det är ingen anledning för oss vuxna att köpa en lägenhet och ta adjö av barnet såfort hen leker med leksaksspisar och dockor.


   
SvaraCitera

isola:

Det är inte samma sak. Det är en lek och ingen sexualisering från samhället. Barn kommer alltid att leka det de ser, men det är ingen anledning för oss vuxna att köpa en lägenhet och ta adjö av barnet såfort hen leker med leksaksspisar och dockor.

Ja, och det barn ser är en översexualisering av kvinnors kroppar. Därför sexualiserar de sig själva. Jag ser inte att huvudprobroblemet och grundorsaken är sexualisering av barn utan sexualisering av kvinnor vilket barnen bara anammar. Beteendet gäller ju bara flickor. Jag förstår inte riktigt ditt svar och jag tror inte du riktigt heller förstod vad jag skrev. 


   
SvaraCitera