Aviseringar
Rensa alla

Åtta och Captures ålderdomshem


Åtta
Ämnesstartare

Jag och min norrländska krigarprinsessa, Capture, har just flyttat in på ett mycket gemytligt ålderdomshem, och vi tyckte det lämpligt att ge er en rundtur över vårt nya hem. Ni får ursäkta att det kanske är lite stökigt, men man kan ju inte alltid hålla rent såhär på ålderns höst.

Om ni har frågor om vårt hem så får ni gärna ställa dem. Vi svarar så gärna på allt ni kan undra.

Låt oss börja!

Image

Här stiger ni då in genom våra portar och in i vår avklädningsyta. Där till höger om dörren kan ni skymtaen prydnadsartikel i någon typ av keramik. Inristat i den står texten: "Hem ljuva hem", för det är så vi ser på vår tillvaro. Ljuvare kunde den ej vara. Utom bild till vänster finns dörren in till hemlighuset.

Image

Här har vi då paradisets korridor. Den första dörren till höger leder till köket, och den längst ned till vårt kärleksnäste. Till vänster så har vi kontoret, där jag sköter alla mina viktiga affärer.

Image

Image

Det ni nu ser är badkaret, där man förutom att ta renande duschar också kan ta avslappnande bubbelbad. Det är helt fantastiskt mot reumatiska besvär! På den andra bilden så ser ni handfatet, badrumsskåpet med alla dess hygienartiklar, parfymer och mediciner. Ni blickar även uppå porslinsguden - men den ska vi givetvis inte tala högt om!

Image

Därefter så får vi en viss inblick i frugans domäner. Här lagar hon mig mat och kokar kaffe åt våra gäster. Givetvis pryds även köket av kyl, frys och matsalsgrupp. Mången bulle har här tillagats!

Image

Mittemot köket har vi kontoret, där jag sköter mina viktiga affärer och avancerade procedurer. Dessa inblandar dock sällan spinnrocken. Den iMac ni ser stående på golvet tillhör givetvis inte någon utav oss. Det är bara något skräp som troligtvis efterlämnats utav någon av de livegna. Nu tjänar den endast som avställningsyta.

Image

När jag känner mig lite trött på att tjäna pengar så kan jag gå ut på balkongen för att ta en rök, dricka kaffe och prata om gamla tider med grannarna. Även frugan tillåts komma ut hit ibland, bl.a. då vi ibland äter frukost här när solen skiner.

Image

Vardagsrummet pryds av allsköns konst och familjefoton, men även utav en välordnad soffgrupp och den obligatoriska IKEA-lampan i papp. Här slår vi oss ned på kvällarna för att avnjuta gamla Bergman-klassiker tillsammans.

Image

Sist, men absolut inte minst, har vi vår kärleksgrotta, vårt knullkapell, vår älskogsäng, vårt... EHHEHE... Sovrum. Lyckligtvis har vi en mycket stor säng, så att vi inte riskerar att lockas till synd. Ibland bygger vi t.o.m. en kuddmur så att vi kan motstå våra lustar. Allt i herrens namn.

Det var allt från oss! Vi hoppas att ni på ålderns höst kommer och bor här på Ringgatans ålderdomshem. Vill ni komma förbi på kaffe och kaka så går även detta såklart bra. Vi tar emot alla med öppna armar, utom 10-11 på lördagar, då vi har fullt upp med att lösa melodikrysset.


   
Citera

Spola toaletten då?


   
SvaraCitera

Badkar OCH balkong? [sad]


   
SvaraCitera

Åtta:

Om ni har frågor om vårt hem så får ni gärna ställa dem. Vi svarar så gärna på allt ni kan undra.

Var sover jag? :S


   
SvaraCitera

Oväntad:

Badkar OCH balkong? [sad]

Eller hur, antingen får man ju bada eller så får man sitta ute liksom. :S


   
SvaraCitera

Adoptera mig

Incest [love]


   
SvaraCitera

FYFAN VAD STORT! 🙁


   
SvaraCitera

Konsumtionshets:

Eller hur, antingen får man ju bada eller så får man sitta ute liksom. :S

precis. [sad]


   
SvaraCitera

Oväntad:

precis. [sad]

Kapitalistsvin, vi dödar dem.


   
SvaraCitera

Konsumtionshets:

Var sover jag? :S

Finns en bäddsoffa!


   
SvaraCitera

[smile]


   
SvaraCitera

Åtta:

vårt... EHHEHE... Sovrum.

[bigsmile]

fint, väldigt fint. välutrustat.
lägenheten alltså


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

FYFAN VAD STORT! 🙁

Det är helt galet stort! Jag dammsög idag. Det tog hur lång tid som helst.

Konsumtionshets:

Kapitalistsvin, vi dödar dem.

Ingen hyra. [y]


   
SvaraCitera

Åtta:

Ingen hyra. [y]

Ingen hyra, badkar, balkong, stort kök, fin mormorsinredning. Jag önskar er olycka.


   
SvaraCitera

Vaktar ni lägenheten åt någon eller vadå?


   
SvaraCitera