Aviseringar
Rensa alla

Attacker från nynazister


Ämnesstartare

Idag har nynazister misshandlat flera personer. Bland annat Nikolaj Cyon som fick föras till sjukhus efter att de hoppat på hans huvud.

Kulturhuset Cyklopen i Högdalen sattes i brand idag också och det mesta tyder på att det är nazister som ligger bakom. det. Många personer har kämpat i sammanlagt sex år för att kunna skapa ett hus där människor kan umgås, festa, måla och så vidare. Och nu är huset förstört och arbetet bakom det.

Det här visar bara ännu tydligare på att nynazister är ett hot idag också. Eller vad tycker ni?

Imorgon tänker nynazisterna återigen ta sig ut på gatorna. I Lund och i Stockholm och fira nån gammal kung. Vi kan inte stå och se på när nynazisterna tar sig friheter.

I Lund anordnar Lundabor Mot Rasism en aktion 14.30 imorgon den 30 november vid Lunds centralstation. Mer info klicka här!

I Stockholm så fixar Nätverket mot Rasism en aktion emot nazisternas marsch. Ska man dit kommer samlas man vid Sergelgatan, nära rulltrappeuppgången från Sergels torg, klockan 16:00. För mer info klicka här!


   
Citera

/care


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

defuseme:

Kulturhuset Cyklopen i Högdalen sattes i brand idag också och det mesta tyder på att det är nazister som ligger bakom. det.

Det var nog dom där jävla AFA som vanligt, dom är ju precis helt slut i huvve...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

defuseme:

Kulturhuset Cyklopen i Högdalen sattes i brand idag också och det mesta tyder på att det är nazister som ligger bakom. det.

Exakt vad finns det som tyder på att nazister ligger bakom det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

defuseme:

Kulturhuset Cyklopen i Högdalen sattes i brand idag också och det mesta tyder på att det är nazister som ligger bakom. det.

Exakt vad finns det som tyder på att nazister ligger bakom det?


   
SvaraCitera

Jag begriper inte hur man kan hålla på så där. Dom får inte några sympatier av att bete sig på det där viset. Och varför i helvete ska man bränna ner ett kulturhus?

Självklart ska dom/vi ha rättigheter men att uttrycka sin åsikt genom att misshandla och bränna ner hus är långt ifrån intelligent. Om det nu faktiskt är dom som gjort det och det inte bara är du som fått för dig det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var rätt åt er jävla horor. Jag var själv på plattan när 4 rödingar misshandlades medvetslösa. Det man försökte ge fick man själva. PACK!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför skjuter ni inte bara alla nynazister? Had jag gjort om jag hade orkat gå ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Självklart ska dom/vi ha rättigheter men att uttrycka sin åsikt genom att misshandla och bränna ner hus är långt ifrån intelligent. Om det nu faktiskt är dom som gjort det och det inte bara är du som fått för dig det?

Branden har jag ingen aning om men slagsmålen har varit många. Var själv vid ett.

/B [rolleyes]


   
SvaraCitera

DGVS:

Branden har jag ingen aning om men slagsmålen har varit många. Var själv vid ett.

Och dom var tydliga med att vara NS? Det behöver liksom inte vara NS vs röding hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Box:

/care

Okej då vet alla det.

nazgul:

Det var nog dom där jävla AFA som vanligt, dom är ju precis helt slut i huvve...

Nej, det är inte AFA som ligger bakom det. Varför tror du det?

mediakatt:

Exakt vad finns det som tyder på att nazister ligger bakom det?

Ikväll skulle det till exempel varit pub där anordnat av Nätverket Mot Rasism.

"-Det är uppenbart att det är nazister som varit i farten, också med tanke på vad som har hänt på stan idag säger en talesperson från Kulturkampanjen på telefon." - Från ett pressmeddelande från Kulturkampanjen som driver Cyklopen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Och dom var tydliga med att vara NS? Det behöver liksom inte vara NS vs röding hela tiden.

Du vet för det första vem jag är. För det andra vet jag mycket väl vad "vi" är.

Det var SMR/INFO14/Fria nationalister vs RF. Allt som gjordes finns bra anledningar till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

defuseme:

Ikväll skulle det till exempel varit pub där anordnat av Nätverket Mot Rasism.

Det där känns inte som särskilt övertygande bevis, faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

defuseme:

Det här visar bara ännu tydligare på att nynazister är ett hot idag också. Eller vad tycker ni?

Ja, vilken newsflash.

defuseme:

I Stockholm så fixar Nätverket mot Rasism en aktion emot nazisternas marsch.

Det är väl det patrasket som bukar se till att mordbränna skolbyggnader och kasta sten på snuten när de har sina "aktioner" mot nazister. Dessa aktioner tycks ju dock alltid vara mer riktade mot vanliga utomstående och polisen.

Fint att du länkar till motkraft förresten. De som annonserar sitt skit där är inte bättre än nynazisterna [confused]

defuseme:

Vi kan inte stå och se på när nynazisterna tar sig friheter.

Jo, vi kan hellre ignorera skiten än att använda det som ursäkt för att bråka med polisen och stena sönder städerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

defuseme:

Nej, det är inte AFA som ligger bakom det. Varför tror du det?

För att i nio fall av tio så är det just AFA, dom är ju fan värre än nynazister.


   
SvaraCitera