Aviseringar
Rensa alla

Attraktionsobjekt/partners och ens föräldrar


Ämnesstartare

Har du någon gång kommit på att du attraheras, fysiskt och/eller känslomässigt, av folk som påminner om någon av dina föräldrar? Din pappas ständiga distanstagande, din mammas drickande och otrohetsaffärer etc. Kanske ser du ett mönster mellan de du blivit attraherad av och någon av dina föräldrar.
q7l3cjk


   
Citera
Ämnesstartare

isola: Nej jag tror inte det

Eller snarare vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

första tjejen jag pussade på tyckte jag såg ut som en blandning av min mamma och en gammal vän av hankön när man var så nära. jag lyckades emellertid snabbt ackommodera.


   
SvaraCitera
reben

isola: Annat svar:

nej verkligen absolut inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har förlikat mig med faktumet att iskalla och elitistiska medelålderskvinnor skulle vara heta villebråd för mig om jag vore lesbisk/bi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Nej jag tror inte det

han är verkligen allt de inte är, är nästan rädd att det kommer krocka. Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Nej jag tror inte det

Verkligen inte utseendemässigt eller åldersmässigt iaf. 


   
SvaraCitera
höna

Najjj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det tror jag inte 😮 

  


   
SvaraCitera
mynona

isola: Annat svar

Nej inte alls (vilket var ett alternativ du glömde!). Jag har aldrig sett någon som helst likhet till utseendet mellan någon av mina föräldrar och eventuella attraktionsobjekt, och inte heller har de påmint om varandra personlighetsmässigt mer än vem som helst annan. Kanske är det därför jag alltid haft svårt att tro på påståendet att man alltid attraheras av personer som påminner om ens föräldrar. Men om man absolut ska ge det en slentrianpsykologisk förklaring, så kanske orsaken till att jag inte "attraheras av mina föräldrar" är för att jag har haft en utmärkt barndom vad mina föräldrar angår och därför inte har något behov av att undermedvetet leta upp nya föräldrar i mina partners. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Nej inte alls (vilket var ett alternativ du glömde!). Jag har aldrig sett någon som helst likhet till utseendet mellan någon av mina föräldrar och eventuella attraktionsobjekt, och inte heller har de påmint om varandra personlighetsmässigt mer än vem som helst annan. Kanske är det därför jag alltid haft svårt att tro på påståendet att man alltid attraheras av personer som påminner om ens föräldrar. Men om man absolut ska ge det en slentrianpsykologisk förklaring, så kanske orsaken till att jag inte "attraheras av mina föräldrar" är för att jag har haft en utmärkt barndom vad mina föräldrar angår och därför inte har något behov av att undermedvetet leta upp nya föräldrar i mina partners. 

eller så ser du det ej självBlinkBlink


   
SvaraCitera
mynona

isola:

eller så ser du det ej självBlinkBlink

Nope. Såg du en bild på attraktionsobjekten och mina föräldrar kunde du nog hålla med om att de är utseendemässiga motsatser (vilket i sig säkert kan ha sin psykologisk mening också, om man absolut ska psykologisera saken). 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Nope. Såg du en bild på attraktionsobjekten och mina föräldrar kunde du nog hålla med om att de är utseendemässiga motsatser (vilket i sig säkert kan ha sin psykologisk mening också, om man absolut ska psykologisera saken). 

menade som sagt ej endast utseendemässigt, men det är klart att alla ej söker sina föräldrar i partners.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

nej aldrig.


   
SvaraCitera
mynona

isola:

menade som sagt ej endast utseendemässigt, men det är klart att alla ej söker sina föräldrar i partners.

ja, personlighetsmässigt kan jag heller inte se någon liknelse - inte mer än vad man liknar vem som helst annan, för man har något gemensamt med varenda människa personlighetsmässigt sett. Jag har också en extremt stark tro på unika individer så det vore svårt för mig att ens undermedvetet söka efter en föräldragestalt utifrån personlighet. 


   
SvaraCitera