Aviseringar
Rensa alla

Au pair åka hem - Hjälp!


Ämnesstartare

Jag är just nu au pair i England och har varit i två veckor. Ingenting i denna familj är som de sa att det skulle vara och jag har dessutom hamnat i kläm mellan de två föräldrarna som är mitt i en separation. Jag känner obehag, trivs inte och känner att detta är inte alls för mig. Dessutom har jag så mycket hemlängtan att jag snart inte klarar mer! Jag vill verkligen bara åka hem. Jag är livrädd för att mamman ska bli arg på mig och att jag ska behöva bo med någon i två veckor (uppsägningstiden) som går runt och tycker riktigt illa om mig.

Snälla kan någon hjälpa mig? Hur ska jag lägga upp det? Vad kan jag säga?
Är det någon som har varit med om något liknande?


   
Citera
Ämnesstartare

prata med henne eller honom själv och berätta hur du känner dig.


   
SvaraCitera

Nu vet jag inte riktigt hur det funkar med au pair, men har det inte skett genom någon typ av förening eller liknande?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KnightInShiny:

Nu vet jag inte riktigt hur det funkar med au pair, men har det inte skett genom någon typ av förening eller liknande?

Dett har skett genom en förening men det enda föreningen hade att säga var; byt familj eller dra hem. Behöver hjälp med hur jag ska gå till väga och berätta att jag vill hem


   
SvaraCitera

hannachri:

Behöver hjälp med hur jag ska gå till väga och berätta att jag vill hem

Berätta det för den förälder som du känner dig tryggast med är mitt tips. Ju fortare du berättar, desto fortare kommer du hem. Eller kanske har fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh vad jobbigt! Du är absolut inte ensam, har hört om flera som hamnat i liknande situationer.

Tycker först och främst du ska höra av dig till organisationen du ordnat din resa med. De har säkert nån rutin för hur man sköter sånt här. Sen tycker jag du ska stålsätta dig och försöka att inte känna skuld inför din värdfamilj. Du är inte skyldig dem någonting och det är din fulla rätt att åka hem om det inte känns bra.

Säg bara att du inte trivs och att du känner att detta inte var något för dig. Du behöver inte säga att det har något med deras ansträngda relationer att göra, om du tycker det känns jobbigt.

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannachri:

Dett har skett genom en förening men det enda föreningen hade att säga var; byt familj eller dra hem. Behöver hjälp med hur jag ska gå till väga och berätta att jag vill hem

ring dem igen och berätta det du skrev här och förklara att du tycker det är jättejobbigt att ta tag i det här och du behöver råd och tips


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

i och med att det är ett företag så är både du och familjen kunder, förmodligen vill de göra er båda nöjda


   
SvaraCitera

Hej! När jag läste vad du skrivit kändes det som du skrev om min situation. Jag har är i samma sits fast i Shanghai och varit här i 4 veckor exakt. Jag har så ont i magen på morgnarna och när föräldrarna bråkar är det skitjobbigt. Dem är typ skilda men umgås jättemycket så det är jättesvårt att veta hur deras relation är egentligen. Hur länge ska du vara där egentligen? 🙂 Du är inte ensam!!!!! Stor kram[smile]


   
SvaraCitera

Organisationen borde hjälpa dig byta familj om det inte funkar, vissa har tom såna garantier, har jag för mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade nog bara dragit och struntat i vad de ansett om mig


   
SvaraCitera