Aviseringar
Rensa alla

AU PAIR ?!


Ämnesstartare

Hej! Det är så att jag och min pojkvän har varit tillsammans i 1 år och ärligt talat så tror jag faktiskt att det kan hålla hela livet. Har aldrig trivts så bra ihop med någon och han är allt för mig verkligen, MEN jag har alltid drömt om att åka som au pair till USA. Har hittat ett super bra företag och är verkligen jättetaggad!!! MEN jag nämnde det här till min pojkvän och han blev super ledsen. Han vill verkligen inte att jag ska åka och han sa att han aldrig skulle klara sig utan mig... Sen sa han även att han inte trodde att han skulle "orka" vänta på mig. Hur ska jag göra? Är verkligen så kär, men det är min största dröm att få åka som au pair. Men att vara tillsammans med honom är även också min största dröm. Vad ska jag ta mig till egentligen? Är det värt att åka? 


   
Citera
reben

hur länge ska du va i usa då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
hur länge ska du va i usa då?

I ett år, har försökt att se om det går att vara kortare tid men det går inte. Men som jag sa till honom så kan han ju komma och hälsa på ofta och att jag gärna betalar biljetten...


   
SvaraCitera
reben

isuperstar:

I ett år, har försökt att se om det går att vara kortare tid men det går inte. Men som jag sa till honom så kan han ju komma och hälsa på ofta och att jag gärna betalar biljetten...

tråkigt att han inte är stöttande. tycker ju personligen att du ska åka om det är vad du drömt om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör saker för din egen skull inte för andras


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

tråkigt att han inte är stöttande. tycker ju personligen att du ska åka om det är vad du drömt om.

Men jag drömmer ju om att vara med honom resten av mitt liv också... Tacksam för svar  iallafall 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Deluxe:
Gör saker för din egen skull inte för andras

Det är absolut sant... Men är det verkligen värt att lämna någon man älskar så mycket då för att få uppleva sin dröm? 🙁


   
SvaraCitera
reben

isuperstar:

Men jag drömmer ju om att vara med honom resten av mitt liv också... Tacksam för svar  iallafall 🙂

självklart men om ni ska vara tillsammans i resten av ert liv .. vad är 1 år då? och varför vill han inte stötta dig till att göra något som du verkligen vill i sådana fall? 


   
SvaraCitera

isuperstar: Men jag drömmer ju om att vara med honom resten av mitt liv också...

Även om han inte stöttar dig?

Jag hade distansförhållande i 2 år och klart att det inte var sådär jättekul hela tiden, men det funkade ändå eftersom att vi kunde Skypa ofta och visste ungefär när vi skulle ses nästa gång så vi kunde räkna ned tillsammans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

självklart men om ni ska vara tillsammans i resten av ert liv .. vad är 1 år då? och varför vill han inte stötta dig till att göra något som du verkligen vill i sådana fall? 

Det sa jag till honom med, 1 år är ingenting jämfört med våra 70-80 (förhoppninsgvis) tillsammans, men nej det var alldeles för lång tid. Han skulle må alldeles för dåligt utan mig, men han tänkte minsann inte på hur jag känner när han inte vill stötta mig. Jag får nog ta mig ett snack med honom och få honom att förstå!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat:

Även om han inte stöttar dig?

Jag hade distansförhållande i 2 år och klart att det inte var sådär jättekul hela tiden, men det funkade ändå eftersom att vi kunde Skypa ofta och visste ungefär när vi skulle ses nästa gång så vi kunde räkna ned tillsammans.

Oj! Jättekul att höra att det höll så länge 🙂 Det får mig verkligen att tänka att det absolut skulle fungera att åka bort 1 år! Det kanske trotts allt är värt det, för det är något jag verkligen vill. Stöttar han mig så gör han det och det skulle göra mig överlycklig, gör han inte det så blir jag förkrossad, men då klarar inte han av att göra saker för min skull utan bara för hans egen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hela livet snacka om naiv...


   
SvaraCitera

isuperstar:

Oj! Jättekul att höra att det höll så länge 🙂 Det får mig verkligen att tänka att det absolut skulle fungera att åka bort 1 år! Det kanske trotts allt är värt det, för det är något jag verkligen vill. Stöttar han mig så gör han det och det skulle göra mig överlycklig, gör han inte det så blir jag förkrossad, men då klarar inte han av att göra saker för min skull utan bara för hans egen. 

Jag tror absolut att ni klarar det, om ni har regelbunden kontakt och båda anstränger sig så att ni inte känner att ni "glömmer bort varandra" 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren:
Hela livet snacka om naiv...

När du väl hittar den rätta så tror jag nog att du kommer känna så med 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat:

Jag tror absolut att ni klarar det, om ni har regelbunden kontakt och båda anstränger sig så att ni inte känner att ni "glömmer bort varandra" 

Ja det tror jag nog med, ska bara få honom att försöka tro på det också!


   
SvaraCitera