Aviseringar
Rensa alla

AU PAIR ?!


Ämnesstartare

om min partner skulle föredra att ta hand om tjocka, amerikanska överklassbarn till slavlön framför att vara med mig så skulle jag säga upp kontakten med omedelbar verkan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:
om min partner skulle föredra att ta hand om tjocka, amerikanska överklassbarn till slavlön framför att vara med mig så skulle jag säga upp kontakten med omedelbar verkan.

Oj jag tror nog du har kollat alldeles för mycket på tv och inte upptäckt världen tillräckligt mycket. Bara för att det sägs att amerikaner är hur feta som helst så stämmer inte det. Och det handlar inte bara om pengar alltid, även om det kanske gör det för dig så gör det inte det för alla. 6000 + cirka 4000 (till studierna) anser jag vara rätt okej för att göra något som man tycker om att göra, så nja det är nog inte riktigt någon slavlön då man även får upplevelser. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isuperstar:

Oj jag tror nog du har kollat alldeles för mycket på tv och inte upptäckt världen tillräckligt mycket. Bara för att det sägs att amerikaner är hur feta som helst så stämmer inte det. Och det handlar inte bara om pengar alltid, även om det kanske gör det för dig så gör det inte det för alla. 6000 + cirka 4000 (till studierna) anser jag vara rätt okej för att göra något som man tycker om att göra, så nja det är nog inte riktigt någon slavlön då man även får upplevelser. 

som sagt. tack och hej, nästa tjej.


   
SvaraCitera

isuperstar: 6000 + cirka 4000

För ett år??


   
SvaraCitera

terrormat:

För ett år??

Månad typ. 195 dollar/vecka


   
SvaraCitera

et här lät skevt. Vet att minimilön för au pair i usa är 195 dollar. Jo, per vecka. 

D


   
SvaraCitera

isuperstar: Han vill verkligen inte att jag ska åka och han sa att han aldrig skulle klara sig utan mig... Sen sa han även att han inte trodde att han skulle "orka" vänta på mig.

Tror inte riktigt er relation kommer hålla hela livet, speciellt om han säger att han inte skulle "orka" vänta på dig.

Låt inte relationer stoppa dina drömmar. 
En person som älskar dig skulle stötta dina drömmar och få det att fungera om du åkte iväg till ett annat land. Tydligen gör inte din pojkvän det, så tvivlar att du vill skippa din dröm för någon som inte vet "om han orkar vänta på dig".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat:

För ett år??

Var lite otydlig visst 🙂 Men nej för en månad, så jag tycker det är mycket då jag får 1050 i studiebidrag och cirka 1500 i lön 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vicarious:

Tror inte riktigt er relation kommer hålla hela livet, speciellt om han säger att han inte skulle "orka" vänta på dig.

Låt inte relationer stoppa dina drömmar. 
En person som älskar dig skulle stötta dina drömmar och få det att fungera om du åkte iväg till ett annat land. Tydligen gör inte din pojkvän det, så tvivlar att du vill skippa din dröm för någon som inte vet "om han orkar vänta på dig".

Jag tror absolut att vår relation skulle kunna hålla hela livet, men min pojkvän är ganska svartsjuk så tror egentligen att det hela handlar om att han är rädd. Att han är rädd för att släppa taget om mig för att han är så himla rädd och kär. 

Men jag tror att jag faktiskt har bestämt mig för att åka men det blir inte förrens om cirka 1 år. Jag tänker berätta det här för min pojkvän och antingen får han stötta mig eller dumpa mig, för jag tänker iallafall inte göra slut med honom. 🙂


   
SvaraCitera
time
 time

Jag förstår att det kan kännas som att det kommer hålla i en livstid när man är sådär riktigt, härligt kär. Men du får nog ställa dig själv frågan om han tänker på samma sätt? Ett livslångt förhållande innefattar oftast tillit, förståelse och att man stöttar varandra. Hur tänker han sig att ni ska hålla ihop länge om han inte orkar vänta ett år på dig? Är man tillitsfull och mogen så kan man nog göra det. Vänta, alltså. Eller ha ett öppet förhållande under tiden man inte bor på samma ort. 

Skulle aldrig klara av att vara tillsammans med någon som inte stöttade mig eller var svartsjuk...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Jag förstår att det kan kännas som att det kommer hålla i en livstid när man är sådär riktigt, härligt kär. Men du får nog ställa dig själv frågan om han tänker på samma sätt? Ett livslångt förhållande innefattar oftast tillit, förståelse och att man stöttar varandra. Hur tänker han sig att ni ska hålla ihop länge om han inte orkar vänta ett år på dig? Är man tillitsfull och mogen så kan man nog göra det. Vänta, alltså. Eller ha ett öppet förhållande under tiden man inte bor på samma ort. 
Skulle aldrig klara av att vara tillsammans med någon som inte stöttade mig eller var svartsjuk...

Tror det eller ej, men det är alltid han som pratar om att vi kommer vara tillsammans hela livet och att han skulle släppa taget osv. Det är han som har fått mig att inse att det kanske möjligtvis kommer att bli så! Jag har alltid varit typ "negativ" mot kärlek, men han verkligen bryr sig om mig men inte just när det kommer till det där. Vilket är riktigt synd, men förhoppningsvis kom det som en chock för honom så att han bara tänkte på sig själv den stunden... Så, han kanske ändrar sig! 
Jag kan erkänna att det är riktigt jobbigt att ha en svartsjuk pojkvän, men jag har pratat med honom och har bättrat sig så himla mycket under den tiden vi har varit tillsammans. Men ibland då är det verkligen jobbigt med att en svartsjuk pojkvän och det är väldigt synd att han inte är stöttande när det kommer till min USA-resa. Då han i vanliga fall är riktigt stöttade mot mig, ställer alltid upp och har verkligen aldrig träffat någon människa som är så himla snäll och omtänksam som min pojkvän är och jag säger inte det bara för att jag är kär, utan för att det är så. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isuperstar: "orka" vänta på mig.

då är han ej värd det! han ska kunna vänta på dig men eftersom han inte kan det så är det ju kört om du åker. :s


   
SvaraCitera
time
 time

isuperstar:

Tror det eller ej, men det är alltid han som pratar om att vi kommer vara tillsammans hela livet och att han skulle släppa taget osv. Det är han som har fått mig att inse att det kanske möjligtvis kommer att bli så! 

Då tycker jag fortfarande att det är märkligt att han inte kan tänka sig att ha ett distansförhållande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isuperstar: Det är absolut sant... Men är det verkligen värt att lämna någon man älskar så mycket då för att få uppleva sin dröm? 🙁

Uppenbarligen drömmer inte han om att vara tillsammans hela livet då han varken stöttar dig eller kan "vänta" på dig ett tag. Tråkigt men det är vad jag tror.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är han den första personen du varit kär i? 


   
SvaraCitera