Aviseringar
Rensa alla

Audicity


Ämnesstartare

Hej, jag tänkte att spela in lite musik från youtube med audicity, så jag laddade ned det. Men sedan vet jag inte hur man ska göra, jag har googlat på det och man ska välja stereo out tydligen för att spela in. Men där man väljer det står det bara linjeingång och mikrofon. (Se bilden.)
Hur ska man göra då?
Jag har en bärbar dator (med ljud såklart), men spelar det nån roll eller?

audicity.bmp


   
Citera

Jag vet exakt hur man gör på ett visst sätt men jag tänker inte säga för enligt reglerna på denna sida är det ej tillåtet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Jag vet exakt hur man gör på ett visst sätt men jag tänker inte säga för enligt reglerna på denna sida är det ej tillåtet.

varför?


   
SvaraCitera

patrik472:

varför?

Spridning av och länkning till copyrightskyddat material (musik, film, mjukvara) är naturligtvis helt förbjudet i sådana fall det utgör lagbrott. Att diskutera piratkopiering och liknande är givetvis tillåtet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok.


   
SvaraCitera

patrik472:

Ok.

Fast jag kan ju alltid berätta det sättet du försöker göra på sen är det upp till dig om du vill spela in copyrightskyddat material.

Starta Audacity och sen väljer du i rullgardinsmenyn "What U Hear"(ljudkortet måste stödja det) spela upp ljudet från valfri källa och tryck på record i Audacity.


   
SvaraCitera
Tyrael

patrik472:

Hej, jag tänkte att spela in lite musik från youtube med audicity,

varför inte bara använda Free YouTube to Mp3 Converter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja det funkar ju


   
SvaraCitera

My dreams are her:

"What U Hear"

Man kan också välja alternativet "Wave-utgångsmix".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

What U Hear

Eller Mp3MyMp3


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Spridning av och länkning till copyrightskyddat material (musik, film, mjukvara) är naturligtvis helt förbjudet i sådana fall det utgör lagbrott. Att diskutera piratkopiering och liknande är givetvis tillåtet.

mycket musik på youtube som inte är copyrightskyddad, t.ex bag in da box osv.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Jag vet exakt hur man gör på ett visst sätt men jag tänker inte säga för enligt reglerna på denna sida är det ej tillåtet.

Alltså herrejisses vad folk är rädda för den där jävla fjantlagen. Att diskutera och ge tips är inte olagligt för fem öre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Alltså herrejisses vad folk är rädda för den där jävla fjantlagen. Att diskutera och ge tips är inte olagligt för fem öre.

Exakt


   
SvaraCitera

Kacki:

Alltså herrejisses vad folk är rädda för den där jävla fjantlagen. Att diskutera och ge tips är inte olagligt för fem öre.

Jag har mina moraliska skäl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Jag har mina moraliska skäl.

Men som andra som inte ska spela in copyrightskyddat material, Berätta för dom hur man gör då?


   
SvaraCitera