Aviseringar
Rensa alla

Australien!


Ämnesstartare

Funderar på att dra till Australien i mitten av november och stanna ett år eller till och med två! Någon med likasinnade tankar här omkring? Kommer att åka själv så har ingen att snacka med om det här.

[cheers]


   
Citera
Flash

Jag har bott i Australien, det är ganska varmt där, det finns roliga djur och emos existerar inte (emus däremot finns det gott om).

​Emo = Finns inte

Emu = Finns i Australien


   
SvaraCitera

Jo jag har tänkt likadant, fast inte till Australien då.


   
SvaraCitera

Australien är kung. Jag var dock bara där i nästan 2 månader

Jag var först i Adelaide, men spenderade den mesta tiden i Perth, i en villa vi hyrde.


   
SvaraCitera
Flash

Själv så bodde jag i "New south wales", fint landskap, trevliga människor och starka upplevelser.

Det enda negativa var den långa flygresan och det relativt dyra priset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

poughkeepsie:

Någon med likasinnade tankar här omkring? Kommer att åka själv så har ingen att snacka med om det här.

jag ska ! Fast jag åker nästa höst! Tar studenten nu till våren....
Hur hade du tänkt stanna där 2 år ? man kan bara få visum för 1 om du ska jobba där =(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trexo0:

Hur hade du tänkt stanna där 2 år ?

Du kan förlänga ditt W&H Visum med ett år (alltså totalt 2 år totalt) ifall du jobbar minst 3 månader inom bland annat harvesting, har hört att ifall man inte orkar med det kan man muta en arbetsgivare till att skriva under ett intygande, billigt. Men jag tycker det verkar kul och spännande att jobba på någon ranch eller dylikt 🙂

Eftersom att jag inte vill bo i Sverige så hoppas jag att på sikt bli sponsrad av en arbetsgivare, för att få ett uppehållstillstånd, eller kanske till och med ta och gifta sig där nere 🙂

Annars blir det mitt älskade Spanien 🙂

Den 17:e november i år bär det av, packar mitt liv i en ryggsäck med inga planer alls, har bara bokat 7 dagars hostel i Gold Coast, vad som händer därefter låter jag ödet bestämma 🙂

Det blir mycket spännande 🙂


   
SvaraCitera

finns det inte ormar & pungdjävular där?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jovisst finns det ormar och pungdjur där 🙂

Det finns även Saltwater Crocodiles, trevliga djur att kela med 🙂

För att inte tala om alla trevliga vit hajar 🙂


   
SvaraCitera

poughkeepsie:

Den 17:e november i år bär det av, packar mitt liv i en ryggsäck med inga planer alls, har bara bokat 7 dagars hostel i Gold Coast, vad som händer därefter låter jag ödet bestämma 🙂

[surprised] omg. läskigt? hur gammal är du? Dold text: vill också[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

[surprised] omg. läskigt? hur gammal är du? Dold text: vill också[cry]

Jag är 19 år för tillfället, fyller 20 i februari nästa år. Jag tycker faktiskt inte det är läskigt, bara spännande 🙂

blir kul att göra det helt själv ockå 🙂


   
SvaraCitera

poughkeepsie:

Jag är 19 år för tillfället, fyller 20 i februari nästa år. Jag tycker faktiskt inte det är läskigt, bara spännande 🙂

blir kul att göra det helt själv ockå 🙂

Okej. *nej är inte alls avundsjuk*

Har du en backup plan ifall det inte flyter på i Australien?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

ar du en backup plan ifall det inte flyter på i Australien?

Ingen backup plan förutom att jag har lite pengar undansparade så jag överlever 2 månader utan jobb.

Hoppas på att få se och uppleva så mycket som möjligt under mina två år i Australien, samt självklart träffa en massa nytt folk och kanske även upptäcka vänner för livet 🙂


   
SvaraCitera

poughkeepsie:

Ingen backup plan förutom att jag har lite pengar undansparade så jag överlever 2 månader utan jobb.

Okej, det är bra. Man ska alltid ha extra pengar, till nödfall 🙂

poughkeepsie:

Hoppas på att få se och uppleva så mycket som möjligt under mina två år i Australien, samt självklart träffa en massa nytt folk och kanske även upptäcka vänner för livet 🙂

Det är väl poängen med såna här resor? 😛 Vad är det med Australien som lockar?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera