Aviseringar
Rensa alla

Australien!


Ämnesstartare

Hej!

Nu är det så att jag har planer på att sticka ett år till AUSTRALIEN, med avresa i Januari 2012. Jag kommer antagligen resa själv då min kompis som egentligen skulle med är på tok för tveksam så hon kommer antagligen att banga ur [sad].

Så nu är jag på jakt efter en pigg, glad exalterad res kompis som gillar äventyr, trevligt umgänge och bara leva livet till fullo helt enkelt.

Mina planer i the land down under. Är att jobba och resa så mycket som möjligt. Att följa kusten hade varit underbart men om det nu skulle finnas någon som är lika pepp på detta som mig så är jag helt klart öppen för förslag.

Är du intresserad så hör gärna av dig!

Plus om det är någon som har varit där får du jätte gärna skriva lite kort om dina erfarenheter och om du har några bra tipps eller liknande [smile]

Ha det så bra, byebye! [wink]

gold_coast.jpg


   
Citera

Det vore en dröm!! [cute]


   
SvaraCitera

Zapetta:

Det vore en dröm!!

[bigcheers]


   
SvaraCitera

Givetvis skulle jag gladeligen vilja slå följe. Men jag antar att jag ej innehar rätt ålder. Men jag har hela livet på mig.

TaraKure:

Är att jobba

Vid första glimt antog jag att det skulle vara olagligt utan någonform av medel. Men uppenarligen så får du det oerhört enkelt. Antar jag.

"Genom ett avtal med Australien, Nya Zeeland och Kanada finns det möjlighet för dig som är mellan 18 och 30 år att söka tillfälligt arbetstillstånd, så kallat Working Holiday Visa."

URL:Error

Hur som helst. Lycka till!


   
SvaraCitera

Jag beger mig själv dit i januari. Kommer landa i Sydney för att njuta några dagar av de lite sydligare breddgraderna innan "vintern" kommer och jag beger mig uppåt mot Noosa. Där har jag hört att det ska varar grym surfing. Liten byhålla med stort flöde av turister. Passar mig perfekt. När jag tröttnat på det får vi se vart det bär. Jag är ute efter Äventyr och jobba så lite som möjligt, även om det kommer krävas att man drygar ut resekassan lite emellanåt.

Detta är bara min preliminära plan. Kanske gör något helt annat när jag väl kommit dit.

Något jag antagligen också kommer göra är att hyra en husbil med något härligt gäng man hittar där nere och göra östkusten på ett festligt sätt.

Åk själv, du växer som människa och kommer träffa jättemycket folk där nere i samma situation som du!


   
SvaraCitera

Hittar jag några vilda typer är det möjligt att det blir husbilen runt hela Australien. Hade varit en jävla upplevelse.


   
SvaraCitera
time
 time

ÅK INTE DIT DÄR FINNS SPINDLAR OCH HAJAR HJÄLP


   
SvaraCitera
Exner

Åk inte dit, för Time är neurotisk.


   
SvaraCitera

Var dock beredd på att hela Australien är fyllt med australienare.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

ÅK INTE DIT DÄR FINNS SPINDLAR OCH HAJAR HJÄLP

Hajrädslan är så sjukt uppförstorad. Fler personer dör av att de trillar ur sängen i sömnen än att en haj attackerar.


   
SvaraCitera
time
 time

sonson:

Fler personer dör av att de trillar ur sängen i sömnen än att en haj attackerar.

Jag noterar att du smidigt undvek min kommentar om giftiga spindlar. Jag tolkar detta som att du är medveten om faran och precis därför har beslutat dig för att aldrig besöka Australien. Tack för din medverkan!


   
SvaraCitera

Lol


   
SvaraCitera

Heeeej!
Jag ska flytta med min kompis och hennes mamma till Australien nästa sommmar när vi gått ur 9an 🙂
Ska flytta till Melbourne och gå i skolan där. Stannar dock kanske längre än ett år isf.
Funderat på att göra samma sak som du fast typ roadtrip genom HELA Australien istället 🙂
Men jag önskar dig all lyck med din resa och hoppas att din kompis inte fegar ur, för då missar hon VERKLIGEN en upplevelse!


   
SvaraCitera

Har själv funderat lite löst på att åka till australien, men jag rekommenderar dig faktiskt att resa själv! Bor för närvarande i paris och hit kom jag utan sällskap, tycker att man får ut väldigt mycket mer av upplevelsen på så vis.Man blir mer öppen för att träffa nya vänner när man slipper känna sig bunden till en kompis man har med sig hemifrån, och eftersom det alltid är lätt att träffa andra i samma situation ska det nog inte vara ett problem att få sällskap där![smile]


   
SvaraCitera