Aviseringar
Rensa alla

Avbrutet samlag - The truht of..?


Rock N Roll !

Jag har funderat på en sak ett ganska bra tag, så nu måste jag försöka få veta..
Hur lyder sanningen om avbrutet samlag egentligen?

Vissa säger att om man har full koll på när man har mens så
är metoden fullt säker, man blir inte gravid.

Andra säger att det aldrig är säkert vare sig man har koll på sin menscykel eller inte, att kroppen är redo för att ta vara på spermier hela tiden.

Somliga säger att det är individuellt, för vissa är det säkert om man vet när man har mens, och att det för andra inte spelar någon roll när man har mens - det är lika osäkert i alla fall.

Så hur är det egentligen? vad är sanningen?

Jag ställde frågan på ungdomsmottagningen första gången jag var dit. då sa dem att det var osäkert. Nästa gång jag var dit frågade jag en gång till, misstänksam som man är, och då fick jag svaret att det var fullt säkert.. [confused][tard]

kondomer.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

använd kondomslipper du Dold text: fundilera.


   
SvaraCitera

Finns inget som kan kallas "säkert" med avbrutna samlag. Finns alltid en chans.


   
SvaraCitera

Det är inte säkert med avbrutet samlag efter som att det är spermier i försatsen och det behövs bara en spermie för att bli gravid. [y]


   
SvaraCitera

Hett tips: P-piller! [love][love]


   
SvaraCitera

Ofta någon här vet sanningen. [rolleyes]


   
SvaraCitera

fruitpunch:

kondom

Det gjorde jag också. har bara haft det en gång, därför jag börjat fundera kring det nu, hur stor riskt det var att jag skulle ha blive gravid.

men kondom sabbar känslan. det lite häftiga med sex är ju just närheten, att få känna varandras hud mot varann.. och då ska man ha en plastig kondom som sabbar det fina i kråksången.. lite störande.. det är det bästa, jag vet, men det vore kul att kunna undvika.

Killens kommentar var nog ändå bäst..
"Det känns som att knulla en trästock, med kondom.. "
[cheers] bli vän med kondomen, som får dig att kännas som en trästock


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Hett tips: P-piller! [love][love]

Du vet om att det inte bara är att hämta ut dessa piller va?
först ska du gå till en grym doktor som ska köra in hela jävla knytnäven i din stackars lilla mus för att klämma runt lite där det är som ömmast för att känna så att allt är som det ska där nere. sen får man kanske sina piller.

Detta är plågsamt för de få som har känsel i livmodertappen.. det är bara en på hundra som har det, jag är en av dem. alltså drar jag mig för det..

jag tyckte att en kuk var lite smått jobbig att få in
tänka sig vad kul att föra in en hel karl näve när man dessutom är nervös och spänner sig [chocked]


   
SvaraCitera

schizofrenutter:

Ofta någon här vet sanningen. [rolleyes]

njae, men jag skriver på alla forum jag är medlem på för att se vilket svar som är vanligast..


   
SvaraCitera

Argh, det är INTE säkert nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

inns alltid en chans.

risk


   
SvaraCitera

Corvette_cat:

Detta är plågsamt för de få som har känsel i livmodertappen.. det är bara en på hundra som har det, jag är en av dem. alltså drar jag mig för det..

Är det sant att det bara är så få? Källa?

Avbrutna samlag är inte säkert.


   
SvaraCitera

Corvette_cat:

Du vet om att det inte bara är att hämta ut dessa piller va?

Jag käkar p-piller? [zzz]

Corvette_cat:

först ska du gå till en grym doktor som ska köra in hela jävla knytnäven i din stackars lilla mus för att klämma runt lite där det är som ömmast för att känna så att allt är som det ska där nere. sen får man kanske sina piller.

Jag var till ungdomsmottagingen, tanten frågade om jag hade några hjärt- eller kärlsjukdomar. Sedan så fick man titta lite i en bok och bestämma om man ville ha minipiller eller p-piller. Sedan fick jag gå hem? [zzz]

Corvette_cat:

Detta är plågsamt för de få som har känsel i livmodertappen.. det är bara en på hundra som har det, jag är en av dem. alltså drar jag mig för det..

Du är inte tvungen att göra en gyn-undersökning?

Corvette_cat:

jag tyckte att en kuk var lite smått jobbig att få intänka sig vad kul att föra in en hel karl näve när man dessutom är nervös och spänner sig

De stoppar inte in någon näve. [shake] ett finger MAX, dessutom så får du ha en kvinnlig gynekolog om du vill. Men du behöver inte ens göra undersökningen för att få pillrerna. [zzz] Idiot.


   
SvaraCitera

jaag_91_:

risk

Jag kanske vill ha barn? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Jag kanske vill ha barn? [sad]

inte trådskaparen som du skrev till [no-no]


   
SvaraCitera