Aviseringar
Rensa alla

Avfärga/bleka håret hemma!


Ämnesstartare

Hejhej! [smile]
Jag har under en längre tid färgat mitt hår mörkare brun. Min naturliga hårfärg är blond. När jag var mindre hade jag kritblont, nästan vitaktigt hår. Jag är less på att vara mörkbrun och har bestämt mig för att färga håret ljusblont. Inte riktigt platinablont, men väldigt ljust. Sedan ska jag nog färga den främre delen av underhåret svart, runtomkring luggen.
Iallafall så har jag mörkbrunt, nästan svart, hår nu. Och jag tänker börja med att färga håret lite ljusare brun, sedan ytterligare lite ljusare och kanske att jag färgar ljusbrun en tredje gång innan jag vågar mig på att blondera håret. När jag väl har gjort det så kommer det säkert bli orange eller nåt sånt så jag får väl räkna med att blondera håret några gånger också.

Det jag då undrar är hur länge man skall vänta mellan varje färgning (Färgar hemma)? Jag vill ju att det ska bli klart så fort som möjligt men såklart låter jag det ta den tid det tar så att resultatet ska bli så bra som möjligt.

Mitt hår har aldrig varit slitet och är starkt och glansigt. Har aldrig haft ens en tova! Så hur länge ska man låta håret 'vila upp sig' innan man färgar nästa gång? Tacksam för svar! ^^


   
Citera

Äh, blek på. Det tog tre år innan mitt gick av, och jag var platinablond.


   
SvaraCitera

du kan inte färga håret ljusare, för att få ljusare hår måste du bleka.


   
SvaraCitera

Blek inte håret snælla! Æven om det ær friskt och starkt nu, kan det fort ændras efter blekningen.


   
SvaraCitera

SUPERAWES0ME:

Mitt hår har aldrig varit slitet och är starkt och glansigt. Har aldrig haft ens en tova! Så hur länge ska man låta håret 'vila upp sig' innan man färgar nästa gång? Tacksam för svar! ^^

Det går inte att färga håret ljusare utan att bleka det först.
Låt håret vila minst två veckor mellan varje blekning.
Topparna kommer med säkerhet inte gå av om du inte gör något galet, men mer slitet blir det garanterat.
Köp ett bra silvershampo.

oliviaa:

Äh, blek på. Det tog tre år innan mitt gick av, och jag var platinablond.

Fast det beror ju helt på hårkvalitet [no-no], vilket du verkar ha en bra en.


   
SvaraCitera