Aviseringar
Rensa alla

Avfärga röd toning.


Ämnesstartare

Mitt hår är tonat rött(det är väl lättare att få bort än färgat?) Går det avfärga det, och sedan bleka det så man kan få det blondt?

Bästa avfärgningsmedel vart kan man köpa? och vad kostar det? ..

Tacksam för svar..


   
Citera

Borde gå? Men det är svårare att få bort röda toner i håret än andra, bara så du vet. Men egentligen avråder jag dig att bleka hemma (been there done that), gå till frisören istället.


   
SvaraCitera

Avfärgning vet jag inte men bästa blekningarna är Poly Blonde L1 Ultra + tror jag den heter, eller Stargazers blekning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

Borde gå? Men det är svårare att få bort röda toner i håret än andra, bara så du vet. Men egentligen avråder jag dig att bleka hemma (been there done that), gå till frisören istället.

Jag har blekt sönder håret ett flertal gånger hemma 😛 Men jag tänkte nu när jag bara har toning i håret och att avfärga sägs vara skonsammare mot håret så kanske det funkar bättre?

Jag avfärgade mitt hår hos frisören en gång, då hade jag HM's hemska färger svart och röd i håret. Dom sa att det va dom värsta färgerna att få bort för att det är så mycket kemikalier i dem. Men då satt jag med avfärgningsmeler i 5 timmar där :S sen va det typ, gult blondt.


   
SvaraCitera

Threetwoone:

är jag bara har toning i håret och att avfärga sägs vara skonsammare mot håret så kanske det funkar bättre?

Ja men då borde det gå :}


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

Ja men då borde det gå :}

Du har ingen aning om vad avfärgningsmedel kostar? eller om man ska köpa det hos frisören för bättre resultat? =)


   
SvaraCitera

Threetwoone:

Du har ingen aning om vad avfärgningsmedel kostar? eller om man ska köpa det hos frisören för bättre resultat? =)

Finns typ där det finns hårfärger, och kostar lika mycket.
Hos frisören är det ju alltid så mycket dyrare, och det är inte säkert om de är bättre.. Men jag tycker du ska testa och köpa en avfärgning i affären istället och sen om det inte funkar , gå till frisören ? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

Finns typ där det finns hårfärger, och kostar lika mycket.
Hos frisören är det ju alltid så mycket dyrare, och det är inte säkert om de är bättre.. Men jag tycker du ska testa och köpa en avfärgning i affären istället och sen om det inte funkar , gå till frisören ?

Smart 🙂 Jag läste lite om (stargazer) hört att det är jätte bra. Hört talas om det? 🙂

Tack för hjälpen! 🙂


   
SvaraCitera

Threetwoone:

Jag läste lite om (stargazer) hört att det är jätte bra. Hört talas om det? 🙂

Ja, har själv använt den. Prövade på massor olika i somras, och Stargazers var den som var starkast.. Men tyvärr slet den mycket mer än alla andra, mitt hår blev RIKTIGT risigt efter denna och jag tappade jättemycket hår av den blekningen. Men håret blev ljusare, fast själv såhär i efterhand ångrar jag lite att jag använde den eftersom jag tappade så mycket hår, och ville spara till långt.. Men om man inte är rädd för det så är den jättebra. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag blekte sönder mitt hår som gick precis nedanför bysten och fick klippa det super kort och snagga nacken... Det är min värsta hår upplevelse 😛 nu är det nästan axellångt igen, inte alls slitet förutom i topparna, vågar man testa avfärga först sedan det där stargazer tro? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

Ja, har själv använt den. Prövade på massor olika i somras,


   
SvaraCitera

Threetwoone:

Jag blekte sönder mitt hår som gick precis nedanför bysten och fick klippa det super kort och snagga nacken... Det är min värsta hår upplevelse 😛 nu är det nästan axellångt igen, inte alls slitet förutom i topparna, vågar man testa avfärga först sedan det där stargazer tro? :S

Oh.. jobbigt. [sad] Jag fick inte klippa det såå kort, hade lite längre än axlarna och fick klippa det så det blev lite kortare än till axlarna, men mitt hår har alltid varit väldigt tjockt så det blev jättetunt med. [sad]
Ja det vågar du. [bigsmile] använd massa inpackning med :3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

Oh.. jobbigt. Jag fick inte klippa det såå kort, hade lite längre än axlarna och fick klippa det så det blev lite kortare än till axlarna, men mitt hår har alltid varit väldigt tjockt så det blev jättetunt med.
Ja det vågar du. använd massa inpackning med :3

Ah, jag har också jätte tjockt hår.. fast jag blir bara glad om det blir lite tunnare, svårare att få tjockt håt att se fint å fräscht ut tycker jag:S

aa då ska ja köra på det:D En sista grej bara, ge mig tips på dunderbra inpackningar haha:D


   
SvaraCitera

Threetwoone:

att få tjockt håt att se fint å fräscht ut tycker jag:S

Jo, och det är inte så snyggt när det är nytvättat, och har torkat. Värsta fluffigt, hahaha

Threetwoone:

En sista grej bara, ge mig tips på dunderbra inpackningar haha:D

Uhm jag vet inte faktiskt, har flera olika hemma men ingen är speciellt bra egentligen.. :/ Ska skaffa nån från typ Redken Extreme som ska vara asbra, perfekt för riktigt slitet hår. kolla här [bigsmile] fast det är säkert asdyrt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

Jo, och det är inte så snyggt när det är nytvättat, och har torkat. Värsta fluffigt, hahaha

haha precis, jag har fått jätte lockigt hår också sedan jag klippte det och lät det växa ut 😛 Ser ut som ett troll med mitt röda fluff när man duschat:P haha

xKiTTiEHx:

Uhm jag vet inte faktiskt, har flera olika hemma men ingen är speciellt bra egentligen.. :/ Ska skaffa nån från typ Redken Extreme som ska vara asbra, perfekt för riktigt slitet hår. kolla här fast det är säkert asdyrt.

Ah okeej 🙂 Ja dom grejerna finns hos frisörer där jag bor (det kollade jag) får kika lite när jag inhandlar mina blondprodukter:)

Jätte tack för hjälpen! 🙂


   
SvaraCitera