Aviseringar
Rensa alla

.avi stöds inte längre?


Gasell
Ämnesstartare

Har alltid laddat ner serier i formatet .avi, som jag sedan bränt över till en skiva och spelat i min dvd. Gjort det här med hundratals avsnitt, och det har gått jättebra.

Nu har jag laddat ner en film i .avi som jag bränt över på en skiva, och det står att formatet inte stöds 🙁 Läste något om codecs och grejer, att det finns olika avi typ? Är jättedålig på det här och därför frågar jag er! Hur kan jag fixa den här filmen så att jag kan se den på dvdn?


   
Citera
Ämnesetiketter

Använder du samma slags skivor du alltid har gjort då?


   
SvaraCitera

avi är bara en komprimering av video och ljud, det kan vara olika videofiler ändå osv.


   
SvaraCitera
Gasell
Ämnesstartare

Ja, jag använder samma skivor.

Okej, men .avi har fungerat på flera hundra avsnitt innan men går inte nu på den här filmen. Hur ska jag göra för att kunna se den då?

Saken är den att jag vill ha filmen med engelsk text (då det är en musikal på engelska), och jag har den i den tidigare nämnda .avi-filen med en .srt till, jag har sett den på min dator men nu är vi många som ska se den.

Hittade en annan torrent till filmen i fråga, men det var inte bara en .avi-fil som det brukar vara utan hela filmen som när man köper den, dvs med meny där man väljer språk och så vidare. En massa filer i en mapp. De subtitles man kunde välja var bara nordiska, och då finns det väl inget sätt att fixa engelsk text när det är som en "vanlig" film, med subtitlesmeny och så?


   
SvaraCitera

Som sagt spelar det roll vad som ligger i containern.


   
SvaraCitera
Gasell
Ämnesstartare

Okej..? Men hur ska jag göra då?


   
SvaraCitera

Usch, känns jobbigt att behöva bränna hela tiden, skaffa någon typ av mediaspelare med usb-ingång som stödjer filsystemet NTFS, filformaten .AVI, .MKV o.s.v. [smile]


   
SvaraCitera

Gasell:

Okej..? Men hur ska jag göra då?

Sladd från datorn till TV:n?


   
SvaraCitera

bara för att båda är avi betyder det inte att det är samma codec, ofta sånt som strular till det med dvdspelare.


   
SvaraCitera
Gasell
Ämnesstartare

Men det går inte med sladd till tvn, och jag kan liksom inte köpa en ny dvd bara för det här 😛


   
SvaraCitera

Gasell:

Men det går inte med sladd till tvn

Definiera "går inte." Saknar TV:n helt och hållet ingång för HDMI, SCART, S-Video eller koaxial, eller har din dator varken HDMI, VGA, DisplayPort eller S-Video?


   
SvaraCitera
Gasell
Ämnesstartare

Har ingen sladd och min pappa säger att TV:n inte har uttag till det ändå.


   
SvaraCitera

Gasell:

Har ingen sladd

Köp en.

Gasell:

min pappa säger att TV:n inte har uttag till det ändå

Han har fel. Ta kort på TV:ns ingångar och datorns utgångar och posta här, så kan någon med största sannolikhet tala om vad du behöver för sladd(ar).


   
SvaraCitera