Aviseringar
Rensa alla

Avliva hund.


reben

patrick bateman: Ja men lider hon? Vi vet liksom inte, vi försöker ju göra vad som är bäst för henne, inte oss.

fråga någon utbildad som vet då. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

fråga någon utbildad som vet då. 

De ger ju inga seriösa svar. Säger "avliva henne, vi kan inget göra." Sen kräver de oss på pengar vi knappt har.


   
SvaraCitera

Min katt fick avlivas. Hon var 18 år gammal och hade en tumör i underlivet. Tycker det kändes rätt.. Vi hade även en hund (alaskan husky) som fick avlivas pga hennes ledproblem.. Hon verkade må väldigt dålig och rörde inte så mycket på sig.. Det kändes rätt det med.. Trots att jag saknar de båda väldigt mycket.. Om hon har ledproblem så är det nog bäst att göra så för hennes eget bästa.. :/ Det går ju inte att fixa med någon operation precis.. Fast det är ju svårt att se om hon lider tillräckligt för att avlivning ska vara rätt val.. Om hon har svårt att gå i trappor så verkar det nästan så.. Men jag hade haft lika svårt att välja om jag var i din sits.. Går ju inte att veta om hon har jätteont eller inte.. Och man kan ju inte fråga hunden direkt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oh fy fnö vad hemskt Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Ja, det är svårt men i sådana lägen är det ju bäst 🙁 Fast här är det så svårt, hon är bara 4 också...

Ja det är verkligen inte gammalt. Men det finns inget sätt att bota det va så hon skulle lida hela livet? :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stålröven:
Min katt fick avlivas. Hon var 18 år gammal och hade en tumör i underlivet. Tycker det kändes rätt.. Vi hade även en hund (alaskan husky) som fick avlivas pga hennes ledproblem.. Hon verkade må väldigt dålig och rörde inte så mycket på sig.. Det kändes rätt det med.. Trots att jag saknar de båda väldigt mycket.. Om hon har ledproblem så är det nog bäst att göra så för hennes eget bästa.. :/ Det går ju inte att fixa med någon operation precis.. 

Oj, 18 är inte dåligt. Tumör i underlivet lät dock inte så trevligt. Nej, var nog rätt att avliva båda även om det är så himla sorgligt men ja, är ju för deras bästa. Nej, vi opererade henne faktiskt men ah, hjälpte inte mycket. Fast hon har aldrig lidit vad vi kan se, så svårt...

FNÖ:
oh fy fnö vad hemskt Gråter

Ja det är hemsk fnö 🙁 

Hej förresten 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stålröven:
Min katt fick avlivas. Hon var 18 år gammal och hade en tumör i underlivet. Tycker det kändes rätt.. Vi hade även en hund (alaskan husky) som fick avlivas pga hennes ledproblem.. Hon verkade må väldigt dålig och rörde inte så mycket på sig.. Det kändes rätt det med.. Trots att jag saknar de båda väldigt mycket.. Om hon har ledproblem så är det nog bäst att göra så för hennes eget bästa.. :/ Det går ju inte att fixa med någon operation precis.. 

Oj, 18 är inte dåligt. Tumör i underlivet lät dock inte så trevligt. Nej, var nog rätt att avliva båda även om det är så himla sorgligt men ja, är ju för deras bästa. Nej, vi opererade henne faktiskt men ah, hjälpte inte mycket. Fast hon har aldrig lidit vad vi kan se, så svårt...

FNÖ:
oh fy fnö vad hemskt Gråter

Ja det är hemsk fnö 🙁 

Hej förresten 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zerafina:

Ja det är verkligen inte gammalt. Men det finns inget sätt att bota det va så hon skulle lida hela livet? :/

Nej 🙁 Nej går inte att bota så hon har det livet ut, och hon kommer ju inte leva så länge som hon normalt hade gjort. Men vi vet inte om hon lider...


   
SvaraCitera

patrick bateman:

Oj, 18 är inte dåligt. Tumör i underlivet lät dock inte så trevligt. Nej, var nog rätt att avliva båda även om det är så himla sorgligt men ja, är ju för deras bästa. Nej, vi opererade henne faktiskt men ah, hjälpte inte mycket. Fast hon har aldrig lidit vad vi kan se, så svårt...

Ja det är hemsk fnö 🙁 

Hej förresten 🙂

Jo, det är svårt att veta då man inte kan kommunicera med hunden.. Jag hade aldrig vågat avliva ett djur om jag inte visste med full säkerhet att djuret hade en obotlig sjukdom som inte gick att operera. Är så mycket av en djurvän att jag hade förmodligen rånat en jävla bank för att få råd med operation om det var nödvändigt Mycket glad Men iallafall.. Avvakta lite och kolla riktigt noga om något förändrats.. Några tecken på att den lider, är olycklig på något sätt. Blir det riktigt illa så är väl avlivning den enda utvägen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Oj, 18 är inte dåligt. Tumör i underlivet lät dock inte så trevligt. Nej, var nog rätt att avliva båda även om det är så himla sorgligt men ja, är ju för deras bästa. Nej, vi opererade henne faktiskt men ah, hjälpte inte mycket. Fast hon har aldrig lidit vad vi kan se, så svårt...

Ja det är hemsk fnö 🙁 

Hej förresten 🙂

nÄMEN TJÄÄÄNA


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Nej 🙁 Nej går inte att bota så hon har det livet ut, och hon kommer ju inte leva så länge som hon normalt hade gjort. Men vi vet inte om hon lider...

Hmm då är det svårt. Det smartaste är nog att få råd av en veterinär. De kan avgöra om hur ont hon har 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stålröven:

Jo, det är svårt att veta då man inte kan kommunicera med hunden.. Jag hade aldrig vågat avliva ett djur om jag inte visste med full säkerhet att djuret hade en obotlig sjukdom som inte gick att operera. Är så mycket av en djurvän att jag hade förmodligen rånat en jävla bank för att få råd med operation om det var nödvändigt Mycket glad Men iallafall.. Avvakta lite och kolla riktigt noga om något förändrats.. Några tecken på att den lider, är olycklig på något sätt. Blir det riktigt illa så är väl avlivning den enda utvägen. 

Nej, bästa vore ju säga om hon hade kunnat förklara läget såklart Galen Nej precis! Därför det är ett sånt dilemma och alla i familjen tycker lite olika med... Haha, det är fint. Känner igen känslan 🙂 Ja, det låter som det bästa svaret. Typ så jag sa till morsan med, att vi ser hur det blir framöver. För imorgon kommer med familjemänniksor pga jul och vi tror att det kanske piggar upp henne lite med.

FNÖ:

nÄMEN TJÄÄÄNA

Hej!! Är det konstigt att säga att jag saknat dig lite i forumet? Rodnar Du sprider en sån glädje Söt

Zerafina:

Hmm då är det svårt. Det smartaste är nog att få råd av en veterinär. De kan avgöra om hur ont hon har 

De kan inte heller faktiskt, vi provade när vi var där sist och de säger bara "avliva henne, hon har ont" men de ser ju inte. Hon har nog inte ont som de säger, hon skuttar och busar och är glad när man leker med henne liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Jo men de är dyra och vi har varit där för typ ett år sedan och de sa "avliva henne, finns inget vi kan göra mer."

Men shit, då måste vovven lida som fan ju, ta er i kragen och få det gjort redan imorgon!!! 

R.I.P.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Men shit, då måste vovven lida som fan ju, ta er i kragen och få det gjort redan imorgon!!! 

R.I.P.

Njae, mest de som är tröga. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:
De kan inte heller faktiskt, vi provade när vi var där sist och de säger bara "avliva henne, hon har ont" men de ser ju inte. Hon har nog inte ont som de säger, hon skuttar och busar och är glad när man leker med henne liksom.

Så de bara gissar att hon har ont? Ifall hon inte har det behöver hon ju inte avlivas


   
SvaraCitera