Aviseringar
Rensa alla

AVOCADO


Ämnesstartare

hur tar ni bort avokadokärna, hugger ni i kärnan och vrider elr skedar ni ur?
äter ni direkt med skalet som skål, elr gröper ni ut avokadon och äter den på tallrik elr gör ni guacamole på den? vad har ni för kryddor på avokadon?


   
Citera
Ämnesetiketter

tar ut kärnan med sked, äter sen helst avokadon med sked och balsamico!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar hugga, vrida - ner i papperskorgen med kärnan. serverad med sked i skalet med lime juice och en skvätt svartpeppar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är nåt med att riskera tumme och hälsa som får avokado att smaka ännu godare!


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tar bort kärnan med kniv. gröper oftast ut avokadon ur skalet och skivar den alt. gör guacamole.


   
SvaraCitera

använder: tummen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sitter kärnan tillräckligt löst håller jag en kniv emot och drar ut den, annars så skedar jag bort
Äter aldrig avokado rakt uppochner, använder mest till guacamole, sushi och liknande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har verkligen försökt gilla avokado men det går inte. Får typ kväljningar av smaken. Usch.
Tar ut kärnan med sked de gånger jag försökt, ja. 


   
SvaraCitera
lax
 lax

tar kniuven som jag delat den iut med och hugger kärnan lätt.stöter ut den lätt mot sopkorg.

wow, jag har blvit bärdelös opå agtt skriva. (rederade ej något med flit)

har visserligen en snysdosa under handleden.


   
SvaraCitera
reben

ibland hugger ibland skedar beror på konsistensen i avocadon funkar ibland inte hugga o så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bita bort den


   
SvaraCitera

Jag har aldrig smakat avokado, sååå...

I don't know how I do.


   
SvaraCitera

Jag skedar ur, kan dock vara lite svårt om den är hård... Jag äter med krydda, till måltider. 🙂


   
SvaraCitera

...............v.:
bita bort den

skalet smakar väl inte så gott? 😉


   
SvaraCitera