Aviseringar
Rensa alla

Avskaffa matte


Ämnesstartare

Matematik är självklart ett oerhört viktigt ämne, användbart och givande. Det som jag skriver här under är enbart skrivet i vild ilska och sorg, och borde inte tolkas som ett seriöst förslag att avskaffa matte [smile]

Tredje matteprovet i kursen fick jag tillbaka idag, för drygt en timme sedan. Första provet vi gjorde kändes bra, och jag fick VG+ i betyg. Nästa prov kändes helt katastrofalt när jag skrev det, men fick till min förvåning MVG. Dittills är allting jättebra, nöjd och glad. Det tredje kändes riktigt bra, kanske bäst av alla tre när jag satt och skrev provet. I drygt tre timmar satt jag i aulan och räknade ut förhållanden mellan olika volymer och lite funktioner på det. Efter de här tre timmarna kände jag mig helt nöjd, och lämnade förväntansfull in provet. Idag kom resultatet. Jag ser när läraren ropar mitt namn och sedan tittar ner på mitt prov, och skakar på huvudet och suckar lite smått. Jag kan tillägga att vi har bytt lärare efter de två första proven. Jag får provet nedlagt på bänken och efter ett par sekunder vänder jag på det, bara för att se att han skrivit med äcklig röd färg högst upp på sidan: G+.

Jag hatar matte!!! Jag hatar vår nya lärare!!! Jag stod och argumenterade med honom i en halvtimme om provet, vilket bara ledde till en extra meningslös G-poäng.


   
Citera
Ämnesetiketter

Håller med, matte är ondska.


   
SvaraCitera

"Avskaffa" läraren istället då det verkar vara honom du är så bitter på.


   
SvaraCitera

jag fattar inte är väl ditt eget "fel" om du fick g[confused]


   
SvaraCitera

Hata matte men älska lektionerna. Krävs ingenting när man helt kan välja själv sålänge man följer den där satans hysteriska planeringen (som de flesta ändå aldrig gör.) Men man kan alltid låtsas som att man gör det hemma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, nu har jag smält det. Klart det är mitt fel att jag fick dåligt resultat. Jag förstår faktiskt också vad det var jag saknade i mina uträkningar. Ja, då är det väl bara att göra bättre nästa gång. Ni kan bortse från min omotiverade ilska i inlägget.


   
SvaraCitera

Matematik = fail.


   
SvaraCitera

Boyroth:

Ja, nu har jag smält det. Klart det är mitt fel att jag fick dåligt resultat. Jag förstår faktiskt också vad det var jag saknade i mina uträkningar. Ja, då är det väl bara att göra bättre nästa gång. Ni kan bortse från min omotiverade ilska i inlägget.

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Sluta vara så jävla sämst då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Boyroth:

Ja, nu har jag smält det. Klart det är mitt fel att jag fick dåligt resultat. Jag förstår faktiskt också vad det var jag saknade i mina uträkningar. Ja, då är det väl bara att göra bättre nästa gång. Ni kan bortse från min omotiverade ilska i inlägget.

haha


   
SvaraCitera

Men palla, jag borde hata matte men älskar det mestadels, och ädnå har jag aldrig fått mer än g, eller mindre än g.


   
SvaraCitera

jaffa88:

Håller med, matte är ondska.


   
SvaraCitera

Matte är kanske den enda sanningen som finns i livet. Allt annat kan vara falskt.

Förstår inte varför så många tjejer tycker att matte är jättejobbigt. Allt upp till Matte A är ju bara enkelt.


   
SvaraCitera

Mawns:

Förstår inte varför så många tjejer tycker att matte är jättejobbigt. Allt upp till Matte A är ju bara enkelt.

Äsch, matte E var ju till och med enklare än A 😛


   
SvaraCitera

Bli bättre på matte då.


   
SvaraCitera