Aviseringar
Rensa alla

Avskedspresent till psykolog?


Ämnesstartare

Om ett par veckor ska jag till min psykolog för 41:a och sista gången. Har gått hos henne i över 1½ år och nu tvingas jag sluta eftersom jag inte får gå kvar på BUP när jag fyllt 18.

Nu är då frågan om jag ska ge henne nån "avskedspresent". Hon är bra och har hjälpt mig mycket och det skulle kännas konstigt med bara ett tack-och-hej. Men vore det konstigt att ge henne nåt? Eller bör/förväntas man rentav göra det?
Och i så fall, skulle en virkad/stickad (givetvis hemgjord) nalle funka? Jag älskar nallar och gillar att virka/sticka, så det känns ju ganska givet i så fall....


   
Citera
salmon

Det låter personligt och fint, även om hon inte förväntar sig presenter lär hon bli väldigt glad av att du ger en fin hemstickad nallebjörn 🙂


   
SvaraCitera

Låter jättebra 🙂


   
SvaraCitera

salmon:

Det låter personligt och fint,

[y][y]


   
SvaraCitera

five squared:

Men vore det konstigt att ge henne nåt? Eller bör/förväntas man rentav göra det?

det skulle inte vara konstigt. Lite ovanligt är det nog, men det skulle med all säkerthet uppskattas.

five squared:

Och i så fall, skulle en virkad/stickad (givetvis hemgjord) nalle funka? Jag älskar nallar och gillar att virka/sticka, så det känns ju ganska givet i så fall....

Det blir en fin gåva. [love]


   
SvaraCitera

five squared:

Men vore det konstigt att ge henne nåt?

Det är en sådan liten present som mycket väl kan stå högst upp i hennes bokhylla under resten av hennes karriär.


   
SvaraCitera

Hon skulle nog bli glad. [smile]


   
SvaraCitera

Låter som en jättebra present faktiskt. [y]


   
SvaraCitera

Låter bra. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

salmon:

Det låter personligt och fint, även om hon inte förväntar sig presenter lär hon bli väldigt glad av att du ger en fin hemstickad nallebjörn 🙂

Så det skulle inte verka konstigt alls? [cute]

Lucy:

Lite ovanligt är det nog, men det skulle med all säkerthet uppskattas.

Hihi, tja, hon är nog rätt van vid att jag är ovanlig i andra avseenden så en liten nalle skulle nog inte göra nån skillnad [blush][smile]

Gryphon:

Det är en sådan liten present som mycket väl kan stå högst upp i hennes bokhylla under resten av hennes karriär.

Precis min tanke [smile] Fast det vore ju trevligt om hon tog ner den och gosade lite med den ibland också, nallar behöver sånt ^^

Robbin:

Låter jättebra 🙂

CaithSith:

[y][y]

Lucy:

Det blir en fin gåva. [love]

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Hon skulle nog bli glad. [smile]

SWEEET:

Låter som en jättebra present faktiskt. [y]

I love Lucy:

Låter bra. 🙂

[smile][love]


   
SvaraCitera

five squared:

Fast det vore ju trevligt om hon tog ner den och gosade lite med den ibland också, nallar behöver sånt ^^

Ja, såklart.

Men alltid när hon känner sig nere eller något, så tittar hon på nallen och blir påmind om att hon faktiskt har gjort nytta.


   
SvaraCitera
salmon

five squared:

Så det skulle inte verka konstigt alls?

Nej du, inget konstigt alls, speciellt inte med tanke på att ni haft kontakt i alla dessa år. Och tänk på att idrottare får pokaler och medaljer för diverse prestationer, varför kan inte en psykolog få en hemmagjord nalle av en tjej som är tacksam av att ha blivit hjälpt? Som Gryphon skrev;

Gryphon:

Men alltid när hon känner sig nere eller något, så tittar hon på nallen och blir påmind om att hon faktiskt har gjort nytta.

[smile]


   
SvaraCitera
RenYu

five squared:

nu tvingas jag sluta eftersom jag inte får gå kvar på BUP när jag fyllt 18.

Lustigt, då BUP gäller fram tills man är 25.


   
SvaraCitera

Tror hon blir jätteglad! Personlig och fint, hon lär minnas dig! 🙂


   
SvaraCitera

five squared:

Eller bör/förväntas man rentav göra det?

Är ju hennes jobb, han förväntar sig nog inget.

five squared:

Och i så fall, skulle en virkad/stickad (givetvis hemgjord) nalle funka?

Det vore väldigt gulligt, kör på de! [y]


   
SvaraCitera