Aviseringar
Rensa alla

Avslöja framtidsplaner för partner?


Ämnesstartare

Jag har ett litet smått problem som jag skulle behöva råd med.

De två senaste månaderna har jag dejtat en tjej. Nu den senaste månaden har vi umgåtts i snitt minst varannan dag så man kan väl säga att vi är tillsammans även om vi inte har sagt det officiellt än. Vi har verkligen lärt känna varandra bra under den här tiden, på ett lugnt och bra vis. Precis som det ska vara om man är ute efter något seriöst.

Men något som jag har undanhållit att berätta för henne är mina framtida planer på utlandsstudier. Jag har alltid velat, och vill verkligen åka över till USA och plugga i 6 eller 12 månader. Jag vill inte slänga bort chansen eftersom att jag har gratis boende och allt man behöver i både Chicago och i Ann Arbor om jag vill.

Jag vet att man inte ska ta ut någonting i förskott eller så (dvs att relationen kommer att hålla)... men det känns som att det här definitivt kan förstöra rätt mycket om jag kläcker ur mig det nu.

Troligtvis kommer jag åka över någon gång under hösten 2010 eller runt årsskiftet.

Så tips? Hur hade ni reagerat om ni fått reda på något sånt efter 2 månader? Borde jag kanske hålla tyst ett tag tills jag verkligen vet när jag åker över?

[sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Chryseus:

Borde jag kanske hålla tyst ett tag tills jag verkligen vet när jag åker över?

Nej, för då kommer hon att sura över att du hemlighöll det.

Berätta att det är ngnting som du gärna vill göra, och hoppas på att få göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äh, vänta och se hur relationen utvecklar sig, tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om ni fortsätter att vara tillsammans så måste du någon gång berätta så det är lika bra att ta det på en gång. Kommentaren "Förresten älskling, jag åker till U.S.A och pluggar vid månadsskiftet och blir borta i ett halvår" är nog inte den mest klockrena.
Du skulle däremot kunna ta upp det precis som det är; att det faktiskt är en dröm som du har haft länge och att om du senare får chansen så skulle du gärna vilja ta den.
I slutändan är det ju dock upp till dig, men tänk på att ju närmare du kommer den eventuella flytten desto jobbigare kommer det vara att smälta det för henne eftersom hon då har kortare tid på sig innan du åker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Äh, vänta och se hur relationen utvecklar sig, tycker jag.

Ja, jag tror nog det är bäst. Sen vet man ju aldrig hur det blir med studierna heller. Det är något jag absolut VILL göra. Men när har jag ju inte riktigt bestämt helt 100%. Om relationen utvecklas så kanske man t.o.m avstår studierna något/några år.

Jag har ju antytt för henne att jag skulle tycka det var kul att åka utomlands, men hon har aldrig frågat om jag verkligen ska göra det.[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Ja, jag tror nog det är bäst. Sen vet man ju aldrig hur det blir med studierna heller. Det är något jag absolut VILL göra. Men när har jag ju inte riktigt bestämt helt 100%. Om relationen utvecklas så kanske man t.o.m avstår studierna något/några år.

Jo, förstår dig. Något jag också skulle vilja göra någon gång i framtiden.

Precis, de e väl lite osäkert åt båda håll, både plugget och relationen så att avvakta en stund och se hur det flyter på är nog att föredra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säger som Passaro, men vänta ej för länge i och med att det är en tjej och tjejer är... jobbiga.[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Veritas:

I slutändan är det ju dock upp till dig, men tänk på att ju närmare du kommer den eventuella flytten desto jobbigare kommer det vara att smälta det för henne eftersom hon då har kortare tid på sig innan du åker.

passaro:

Precis, de e väl lite osäkert åt båda håll, både plugget och relationen så att avvakta en stund och se hur det flyter på är nog att föredra.

Imoon:

Säger som Passaro, men vänta ej för länge i och med att det är en tjej och tjejer är... jobbiga.[zzz]

Yes, jag får se. Tror jag avvaktar lite grann åtminstone, eller säger det när jag känner att det är rätt läge för det. Tack för råden[y]

passaro:

Jo, förstår dig. Något jag också skulle vilja göra någon gång i framtiden.

Häng på vet jag [wink]


   
SvaraCitera

Hade också gratis boende etc i Jersey... åkte inte 🙁 stannade i Schweden och pluggade istället. Rätt chill 🙂 åker nog till USA och jobbar sen ist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg det inte! Om det nu blir så så klarar hon liksom ett halvår/ett år utan dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Häng på vet jag [wink]

Känner mest för Italien.[love]
Plugga italienska något år i Italien och samtidigt utforska allt av historiskt värde hade varit så awesome.


   
SvaraCitera

det blir ju töntigt om du säger det så att det låter som om du säger pga. er relation. men du kan ju bara nämna det? typ berätta om hur tur du har som får bo där gratis bla, bla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bestäm dig och berätta sen, fast skjut inte upp det så att hon får veta månaden innan eller något sånt. Så fort du vet att allt viktigt är fixat och har ett ungefärligt datum borde du berätta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att du borde säga det direkt, casually, typ snacka om vad ni ska göra i sommar och så. Min flickvän ska till USA för att plugga också och hon sa det direkt, inte för att varna mig utan vi snackade bara. Jag blev inte sur eller nått sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

USA!? VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DIG?! VARFÖR VILL MAN BO I USA!? USA?! [confused][shake][tard]


   
SvaraCitera