Aviseringar
Rensa alla

Avstängd från grundskolan, åk 9


Crystalii:

Gäller den lagen även om skolan är friskola?

JA! Friskolor ska veta hut! Sätt dit de jävlarna!


   
SvaraCitera

Bara att återvända till skolan och gå på lektioner som vanligt. Kommer skolchefen upp till dig så nämner du regeln som Duke nämnde.

Du tjänar inget på att var otrevlig men det tycks inte vara någon fara då du inte låter som en sådan typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för råden!

Vi får se på måndag vad som kommer hända.

Jag tänker skriva ut http://www.skolverket.se/sb/d/467/a/6170

Sedan ska jag gå fram till hans kontor och visa han pappret, antingen ger han hemundervisning eller så ska jag vara i skolan.


   
SvaraCitera

Men varför blev ni avstängda? Vad hade ni gjort för fel liksom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

" Tagit sönder takplatta " enligt skolchefen.
Dem som vittnade och berättade det hela till skolchefen sa att dem inte såg om det var jag och min vän som tog sönder takplattan men skolchefen är bestämd att det var vi utan några bevis.


   
SvaraCitera

Du har skolplikt. Be dina föräldrar gå vidare med detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min farsa säger att det är mitt fel att jag var uppe på taket och att jag får ta hand om det själv.


   
SvaraCitera
smisk

Crystalii:

När vi gick utåt tog han tag i min arm och puttade ut oss hårt. Det enda han sa när vi försökte säga något var att vi skulle ut snabbt.

Crystalii:

Min farsa säger att det är mitt fel att jag var uppe på taket och att jag får ta hand om det själv.

Men hallå, vad hände med att vuxna ska finnas till för att ta hand om de som inte kan ta hand om sig själva? aka barn? fyfan vilka fittiga människor.
SÄG TILL JÄVLARNA ATT DE SKA BRINNA I HELVETET!!!!!


   
SvaraCitera
smisk

åh vad arg jag blev nu, ibland bara hatar jag människor, speciellt när oskyldiga råkar så illa ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vart avstängd 1 vecka efter att rektorn pratat med skolchefen. På måndag ska jag till skolan som vanligt.


   
SvaraCitera

Paranormal_Cannabis:

fuck school


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ringde han inte ens era föräldrar? jag skulle dampa om han höll på så. han har ingen rätt att göra så, det "rätt" han har är kanske att skicka hem er med en varning. inte kasta ut er från skolan sådär. aldrig hört nåt sånt förut[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ringde han inte ens era föräldrar? jag skulle dampa om han höll på så. han har ingen rätt att göra så, det "rätt" han har är kanske att skicka hem er med en varning. inte kasta ut er från skolan sådär. aldrig hört nåt sånt förut[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

av nån anledning kom mitt meddelande med två ggr[y]


   
SvaraCitera