Aviseringar
Rensa alla

Avundsjuk


Maka
 Maka
Ämnesstartare

Okej, det är så att jag e kär i en tjej. Vi är vänner o.s.v, ibland hänger vi tsm o jag är värkligen kär i henne. Men så e d så att båda vi e tjejer o hon kmr nog int förstå mig om jag berättar för henne om mina kännslor o a. 
Men så är det så att jag har en kill kompis som har blivit mkt närmare m mitt crush den senaste tiden, jag o han e vänner (int direkt bff men bra vänner). O han e m henne typ hela tiden i skolan. Ja, dem har gemensamma vänner o.s.v men ändå så känner jag mig jävligt avundsjuk när jag ser dem tsm...
Det finns en till kille... mitt crush o han har varit ihop föreut (hon gjorde slut), men det känns som om han fortfarande har kännslor för henne, och jag blir, som sagt, avundsjuk när jag ser henne m hnm också. Jag e ksk lite egoistisk, men jag mår illa av att se på när hon o ngn kille elr ngn av hennes bästa vänner är m henne, skrattar tsm elr sitter för nära o ler, vill bara att hon ska göra samma saker m mig. Jag vill bara berätta för henne men e så jävla feg. E också rädd att om jag berättar för henne så kmr hon att undvika mig... hon har redan börjat undvika mig lite, t.ex förra terminen var vi typ bästa vänner men ngt hände m henne... elr när jag vilade en gång på hennes axel så bara reste hon sig ställde sig brevid o började räkna ngt... o det känndes int bra.
Vill bara bli av m avundsjuk kännslan och sluta vara feg.

hoppas att ni förstod


   
Citera

Hmm, jag förstår din situation och den låter rätt komplex. Verkar det vara så att denna kille som umgås med henne är straight eller gay? För jag har haft flera personer som trott att jag stött på någons tjej när jag egentligen bara är kompis med henne (because I am gay) men när jag förklarar hur det ligger till accepterar dem det.Jag tycker att du ska skriva till honom (om du gör det redan och om inte börja skriva med honom lite då och då) och fråga om de har något på G. Men fråga "smidigt" alltså led samtalsämnet till detta och sen säg typ "så är det någon mellan dig och *insert the name of your crush here*?". Det brukar funka för mig iallafall


   
SvaraCitera
Maka
 Maka
Ämnesstartare

AmIWaiting4You?:
Hmm, jag förstår din situation och den låter rätt komplex. Verkar det vara så att denna kille som umgås med henne är straight eller gay? För jag har haft flera personer som trott att jag stött på någons tjej när jag egentligen bara är kompis med henne (because I am gay) men när jag förklarar hur det ligger till accepterar dem det.Jag tycker att du ska skriva till honom (om du gör det redan och om inte börja skriva med honom lite då och då) och fråga om de har något på G. Men fråga "smidigt" alltså led samtalsämnet till detta och sen säg typ "så är det någon mellan dig och *insert the name of your crush here*?". Det brukar funka för mig iallafall

Tack för tipset c: ska göra det :3 


   
SvaraCitera