Aviseringar
Rensa alla

avundsjuka..


Ämnesstartare

jag är avundsjuk på min bästa kompis samtidigt som jag är glad för hennes skull. hon har blivit tsms med en kille som hon mötte över nätet. han är fem år äldre men de är så kära så det svider i hjärtat på mig. allt jag vill är att bli kär själv. känns just nu som om det aldrig kommer hända. min bästa vän och jag svor på nyårsafton att det här skulle bli VÅRT år. vi skulle verkligen stå emot alla som hållt oss nere år 2008. nu är allting ändrat på bara två veckor. Hon är med hennes pojkvän hela tiden. kanske är det bara för att de är "nykära" men jag känner mig så tom och halv utan henne. blir avundsjuk så fort jag är med henne eftersom allt hon snackar om är hennes kille.

mina andra kompisar är inga jag vågar anförtro mig till. jag är kompis med dem på ett mer ytligt sätt medan jag känt min bästa vän sen jag vi var 4 år :/ jag klarar mig inte utan henne men det känns som om jag redan förlorat henne och jag har ingen aning om vad jag ska göra 🙁


   
Citera

... 🙂


   
SvaraCitera

bros before hoes ?


   
SvaraCitera

theperfectgirl:

jag känt min bästa vän sen jag vi var 4 år :/

Har ingen av er haft pojkvänner innan?

Med mig och min bästa kompis har det alltid varit hon som träffat killar och haft förhållanden och allt. I perioder har det bara varit killen som gällt. Det har känts som fan. Men jag vet också att jag skulle själv förmodligen bli så, liksom ägna ner tid åt honom, iaf i början!

Nu är det så att hon har en kille sen några år tillbaka, men jag har insett att det alltid kommer vara hon och jag ändå. Det känns som att inget kommer att kunna bryta mellan oss. Även om det är tufft i perioder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bl0cket:

Har ingen av er haft pojkvänner innan?

joo två gånger innan men det var samtidigt (ironiskt nog) plus så var vi yngre så det var inte lika seriöst.


   
SvaraCitera

Herrigud vad självisk du är [sad]


   
SvaraCitera

theperfectgirl:

joo två gånger innan men det var samtidigt

Kände du dig inte lite upptagen då? av bara honom menar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Herrigud vad självisk du är

så kan det gå [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bl0cket:

Kände du dig inte lite upptagen då? av bara honom menar jag.

joo kanske det men jag behövde nog egentligen bara skriva av mig lite..


   
SvaraCitera

theperfectgirl:

så fort jag är med henne eftersom allt hon snackar om är hennes kille.

Av egna erfarenheter så har jag lärt mig att be sådana vänner hålla käften. Fast du säger det självklart i en finare ton.

"Skulle inte du kunna låta bli att prata om NAMN hela tiden?"


   
SvaraCitera

Du ska inte behöva en annan person för att känna dig hel, du klarar dig mycket fint på egen hand. Och du, umgås hon jämt med pojkvännen, påpeka det!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera