Aviseringar
Rensa alla

Ayia napa


värmen där nere är asgo


   
SvaraCitera

Ayia Napa har man bara fina minnen från. Hade ett jobberbjudande där för säsongen 07, ångrar fortfarande att jag inte tog det... Överväger nästan att höra av mig för att kolla om det fortfarande står kvar.

Jag är väl kanske inte världens Globetrotter, men av de ställen runt medelhavet jag varit har Agia Napa tveklöst varit det trevligaste.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var i Ayia napa under hösten 😛 inget party för mig inte ;P För ung men iaf. Besök water world 😀 askul. Och sen så borde du besöka Luna Park 😉 Jag var i ett hotell som hette Panthea Garden som låg alldeles brevid.
Sen så fanns det en gata full med häftiga party ställen med olika teman. Typ Flinta tema, titanic tema och hollywood team m.m ;P


   
SvaraCitera

ja va där i somras. heeeeelt underbart fan. festade varge dag. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

göteborg_:

Spriten är rätt dyr om man jämför med ex. Sunny Beach men det är sjukt skabbigt där.
Aiya Napa är betydligt dyrare än sunny beach men det är mycket bättre.

Jag har också hört att det ska vara ganska dyrt där vilket gör det mesta genast mycket svårare... Man ska ju inte vara någon finsmakare på drickat där nere [crazy]. Själv har jag hört att deras alkolhol är ganska billigt men att det är våra inhemska produkter som kostar lika mycket där som här, ex: absolut vodka, bacardi m.m. Har hört att det finns starksprit som ligger mellan 40-120 kr ??

Vi ska bo på hotell Agrino, 500 meter till centrum[bigsmile]. Dock 2km till stranden[shake], men är ganska van vid att gå, hehe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Limefruit:

jag var där augusti för några år sen.. det var så varmt att vi knappt orkade kliva ur poolen på två veckor. hoppas det är bättre i juli 😛

Jasså? Hur varmt då? När vi snackade med åersonalen på resebyrån sa de att det bara skiljde ungefär 2*C, både i vattnet och i luften[confused]..
Kommer inte ihåg riktigt vad de sa värmen ligger på men ca 30*C


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mangedif1:

inhemska produkter som kostar lika mycket där som här, ex: absolut vodka, bacardi m.m. Har hört att det finns starksprit som ligger mellan 40-120 kr ??

Hela detta stycke luktar jävligt mycket fjortis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahaha! På vilket sätt?[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1 Bacardi är fan inte inhemskt.
2 40-120 spänn för vadå ? en dl, en liter osv.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zaew:

1 Bacardi är fan inte inhemskt.
2 40-120 spänn för vadå ? en dl, en liter osv.

Du är lite dum du![bigsmile]
Menar att sprit sorter som säljs i Sverige som också säljs där kostar ungefär lika mycket..

Givetvis en 70cl flaska eller en 1 liters...

Hoppas att det har klarnat för dig[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mangedif1:

Menar att sprit sorter som säljs i Sverige som också säljs där kostar ungefär lika mycket..

Skriv det då[tard]

mangedif1:

Givetvis en 70cl flaska eller en 1 liters...

ofta du hittar starksprit på 1 litersflaskor på systemet:S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det har jag väl fan aldrig sagt [bigcheers][bigcheers]? xD


   
SvaraCitera

mangedif1:

Jag har också hört att det ska vara ganska dyrt där vilket gör det mesta genast mycket svårare...

Spriten där nere kostar ungefär som att gå ut här i Sverige. Men att åka till sunny beach är ingen höjdare, det är bara billiga fjortisar i platinablonderat hår och påtända britter som leker casual. Aiya Napa är betydligt bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

göteborg_:

Spriten där nere kostar ungefär som att gå ut här i Sverige. Men att åka till sunny beach är ingen höjdare, det är bara billiga fjortisar i platinablonderat hår och påtända britter som leker casual. Aiya Napa är betydligt bättre

Okej, vi har faktiskt funderat på Sunny beach och Magaluf och men vi bestämde oss för Ayia napa[bigsmile].
Hur mycket behöver man ha med sig i cash ungefär? Räker det med 3000 svenska? (mat/dricka/inträde till visa ställen/någon aktivitets upplevelse)


   
SvaraCitera