Aviseringar
Rensa alla

B eller V?


Ämnesstartare

Ska köpa en bil snart (för ungefär 180 000 - 220 000 kr). Ska det bli en Volvo C30 eller en BMW 120 i (eller 120 d, vad är skillnaden?)

Finns det någon liknande sexig bil i den storleken som skulle passa en 4pers- familj?


   
Citera

ColdDay:

4pers- familj?

ColdDay:

sexig bil

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Volvon [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

[bigsmile]

thihihihi[cute]

Cruento:

Volvon [y]

jasså?[smile] Några argument eller nått?


   
SvaraCitera

inte för att jag tycker någon bil är sexig. Men det är "bara" nyrika blattar som kör bemwen. Skulle själv valt volvon, alla dar i veckan.


   
SvaraCitera

ColdDay:

Några argument eller nått?

Helt klart snyggare 😛 sen är den ju svensk xD "Fuck you I drive a Volvo" som en kille i klassen har som text på sin tröja 😉
Fast själv föredrar jag ju andra bilar då... (jänkare) [bigcheers]


   
SvaraCitera

skillnaden mellan i och d borde vara att i är insprutningsmotor med bensin och d är disel....


   
SvaraCitera

ColdDay:

sexig bil

[bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera

ColdDay:

Ska det bli en Volvo C30 eller en BMW 120

c.30 ser riktigt läcker ut, men jag hade valt BMW'n [wink] riktigt snygg den med 🙂

men sen är jag ju

Budolicious:

blattar

men är så försvenskad man kan bli [crazy]

kan dock knappt något om bilar, men går man efter utan är BMW'n snäppet snyggare


   
SvaraCitera

ColdDay:

(eller 120 d, vad är skillnaden?)

d = diesel, om det är med ett d i namnet är det en diesel, om inte är det bensin eller etanol.

Detta gäller självklart inte alla bilmärken [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Välj BMW:n Mycket bättre bil i helhet än en Volvo, särskillt C30.
C30 har ingen kvalitetskänsla, är liten och enligt många ser den fördjävlig ut. Sen har vi körglädje, ja, den hittar du inte i C30 iallafall.

BMW 120d har 2 liters dieselmotor, 120i har 2 liters bensinmotor. Dieseln är riktigt snål och samtidigt rolig att köra. Bensinaren drar lite mer men är roligare. Alla BMW är bakhjulsdrivna (eller fyrhjulsdrivna om det står "x" i modellbeteckningen). Bakhjulsdrivna bilar är dels roligare att köra pga att man kan leka av sig ibland och så har dom mycket bättre svängradie vilket är betydelsefullt vid tex vändningar.

Är du ute efter en vanlig bil att bara köra med så finns BMW 118d som är miljöbilsklassad (10 000 premie vid nyköp, du åker gratis i tullarna i Sthlm och parkerar gratis på vissa parkeringar). Sen drar den mindre diesel i snitt än en Toyota Prius som anses vara bland världens snålaste bil. Och då har du 145hk och bakhjulsdrift! Ett utmärkt alternativ [smile]

Sen så skulle jag välja en kombi för en 4 pers familj. Men det jag det[y]

Hör av dig om du vill veta mer!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bmw är pizzaräcer för turkar..inget nytt precis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pörr40:

bmw är pizzaräcer för turkar..inget nytt precis

Du har ju inga fördomar va? BMW är bra bilar, kan vara därför många köper däribland turkar ellerhur? Ungefär som att säga att volvo är epor för bonnläppar... Det är heller inget nytt. (jag är varken turk eller bonläpp men kör BMW iallafall)

Allt hänger på vad man värdesätter särskillt i fallet Volvo C30 finns inget att säga. Väljer man den före en BMW:n så har man förmodligen inte mycket humm om bilar bakom pannbenet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Själv skulle jag välja Volvon, då jag gillar märket bättre och den är snyggare.

Men om jag hade en 4-personersfamilj, och skulle använda bilen som förstabil, skulla jag förmodligen välja BMW:n, då C30 bara finns i 2-dörrarsversion, och bagageutrymmet inte är särskilt stort.

Vill du ha en "mindre" Volvo, rekommenderar jag hellre S40 eller V50.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Välj BMWn. Det är ett bättre alternativ för en 4-personers familj.
Sen beroende på hur långt du kör varje år får ju avgöra motoralternativet.
Jag har för mig att om man kör mer än 1500mil/år så blir diesel billigare än bensinaren.


   
SvaraCitera