Aviseringar
Rensa alla

B-körkort


Ämnesstartare

Har tänkt att ta körkort men alla ställen är fullbokade här jag bor, kan eventuellt få börja den 26 februari. Då är det 10 lektioner jag ska gå, men jag undrar om man måste gå på alla för att få göra teoriprov? Fyller år den 13e april å vill gärna kunna göra teoriprovet då, men då har jag två teorilektioner kvar att gå på.. 


   
Citera
Ämnesstartare

Hej!
Vi är tre gymnasieungdomar som ska skriva en samhällsvetenskaplig rapport om abort i Sa1a2. Era svar kommer sammanställas och sen ska vi diskutera hur ungdomar förhåller sig kring frågan. Klicka på länken nedan och svara på 9 frågor om abort för att hjälpa oss med rapporten. Svaren är självklart helt anonyma!


   
SvaraCitera

du behöver enbart riskettan risktvåan sen kan du boka teoriprov och körprov


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du behöver inte gå det alls utan kan plugga på det själv och boka själv.


   
SvaraCitera

boka nästa som finns och är det paketpris så är det ju dumt att inte gå på alla, men trivs du att plugga enbart själv så köper du böckerna sen pluggar du allt du kan och kanske gör gratisprov på datorn och sen bokar körlektioner och kör hellre mer än du behöver sen brukar läraren säga när dom tror du är redo för uppkörning och då bokar dom in de, tänk på att du ska ha körkort hela livet så inte så att du måste stressa även om du vill ha det fort


   
SvaraCitera
Berit

*Köper du ett paket så får du tillbaka pengarna för de oanvända lektionerna. Men en del behöver fler, en del färre. 

Som de skrivit tidigare så säger kör läraren till när den anser att du är färdig för förarprov. 
Är nästan ingen som tar kortet på sin födelsedag så känn ingen press för det. Hat du aldrig kört innan och inte övningskör hemma så tror jag tyvärr inte att du kommet vara klar till april 


   
SvaraCitera

Bombiebombie:
Har tänkt att ta körkort men alla ställen är fullbokade här jag bor, kan eventuellt få börja den 26 februari. Då är det 10 lektioner jag ska gå, men jag undrar om man måste gå på alla för att få göra teoriprov? Fyller år den 13e april å vill gärna kunna göra teoriprovet då, men då har jag två teorilektioner kvar att gå på.. 

Skåneärbäst:
du behöver enbart riskettan risktvåan sen kan du boka teoriprov och körprov

Lav:
Du behöver inte gå det alls utan kan plugga på det själv och boka själv.

handendärnissen:
boka nästa som finns och är det paketpris så är det ju dumt att inte gå på alla, men trivs du att plugga enbart själv så köper du böckerna sen pluggar du allt du kan och kanske gör gratisprov på datorn och sen bokar körlektioner och kör hellre mer än du behöver sen brukar läraren säga när dom tror du är redo för uppkörning och då bokar dom in de, tänk på att du ska ha körkort hela livet så inte så att du måste stressa även om du vill ha det fort

verkar va fett populärt att ta körkort?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danneboi:

verkar va fett populärt att ta körkort?

jag hade inte kunnat ha mitt jobb utan körkort så det behövs ;P
Sen var jag 24år när jag tog det också.


   
SvaraCitera

Lav:

jag hade inte kunnat ha mitt jobb utan körkort så det behövs ;P
Sen var jag 24år när jag tog det också.

finns säkert jobb utan körkortTumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danneboi:

verkar va fett populärt att ta körkort?

Fett bra med körkort så det är väl inte så konstigt. Förstår inte riktigt folk som inte vill ha körkort Galen


   
SvaraCitera

Danneboi:

finns säkert jobb utan körkortTumme upp

det finns men inte så många polis ambulans sjukvårdare brandmän vvs elektriker och många andra yrken behövs körkort 


   
SvaraCitera

PWr:

Fett bra med körkort så det är väl inte så konstigt. Förstår inte riktigt folk som inte vill ha körkort Galen

det handlar inte om man  inte vill utom att man inte kan p.g.a  kanske funktionsnedsättning elle annat  i värsta fall en  ögonsjukdom: rop som kan drabba dom förtidigt födda barnen  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danneboi:

det handlar inte om man  inte vill utom att man inte kan p.g.a  kanske funktionsnedsättning elle annat  i värsta fall en  ögonsjukdom: rop som kan drabba dom förtidigt födda barnen  

Men nu menar jag ju såklart de som kan men som inte vill


   
SvaraCitera

PWr:

Men nu menar jag ju såklart de som kan men som inte vill

alright tack för den ingen respons på min komentar  Gråter


   
SvaraCitera