Aviseringar
Rensa alla

Bad Gastein


Ämnesstartare

Jag och några kompisar ska åka ner till Bad Gastein, undrar hur stället är, har aldrig åkt i Österrike. Är det bra skidåkning och hur är det med åldersgränser där?[smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Supermysigt ställe! Skidåkningen är jättetrevlig.

Dock var det ett tag sen jag var där, så har inte alls koll på åldersgränser och så tyvärr!


   
SvaraCitera

katbi:

Är det bra skidåkning och hur är det med åldersgränser där?

Det är fett nice där! Det var iofs aldrig sol när jag var där, men det var nice ändå!

Åldersgränser på vad? [confused]


   
SvaraCitera

katbi:

Jag och några kompisar ska åka ner till Bad Gastein, undrar hur stället är, har aldrig åkt i Österrike. Är det bra skidåkning och hur är det med åldersgränser där?

Det är bra, mycket svenskar på gott och ont.

Öl och vin kan du köpa i matbutiken, tror det är 16års gräns men kontrollen är obefintlig. Krogarna är hårda på 18år, om du inte känner folk eller har en äldre bror som säsongar där :p

Ganska mycket danskar, ryssar och engelsmän som är dräggiga som fan, men på det stora hela mysigt ändå. Riktigt bra offpist, backarna har jag inte åkt så värst mycket i så jag kan inte säga mer än att det är helt ok, uppkört på eftermiddagen som alltid.

Skulle rekomendera stark att du raggar upp nån kille som säsongar och kan visa dig var vad den bra skidåkningen finns och så du slipper köa på krogen :p (Kolla Hägglunds eller Silverbullit)


   
SvaraCitera

ska dit vecka 8 wöööwwööö[party]


   
SvaraCitera

inget namn:

vecka 8

me toooo.
eller vecka nio.
beroende på om jag vill åka ensam med några kompisar (v. 8) eller med typ 50 pers från min skola (v. 9)
[party][party]


   
SvaraCitera

Beror på när du åker. Åker du på sportlovet eller efter så är det stor risk att det inte finns någon snö alls. Några polare var där förra sportlovet och det var plusgrader och slasksnö. I vissa delar utav backarna fanns det ingen snö alls! Samtidigt var jag i St Anton och hade det sjukt bra 😉


   
SvaraCitera