Aviseringar
Rensa alla

Bada, mens


Ämnesstartare

Hej på onsdag ska jag bada i en sjö och jag har mens nu och ska enligt beräkning ha mens sista dagen på onsdag. Så det kommer komma väldigt lite, men går det ändå att bada? Utan tampong och menskopp då för jag har ingen lust att ha det när jag har så lite mens. Men går det? Ska ju bada i en sjö så det kommer inte synas som vissa säger att det gör i pooler. Tacksam för svar<3


   
Citera
Ämnesetiketter

Tror nog inte att det kommer märkas, iaf inte i vattnet. Har badat i badkar utan tampong när jag haft mens, och det går jättebra för mig. Tror att du kommer vara fine, men man vet inte, det kanske kommer när du går upp ur vattnet och det är ju inte så trevligt... var redo med mensskydd när du går upp ur vattnet isf, det är mitt råd


   
SvaraCitera

Vänta wtf var bor du? jag ska också bada på onsdag


   
SvaraCitera

ElliotH:
Vänta wtf var bor du? jag ska också bada på onsdag

Låter så överraskad, tror inte du är den enda som ska bada på en onsdag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ElliotH:
Vänta wtf var bor du? jag ska också bada på onsdag

Jag bor på Öland någonstans haha


   
SvaraCitera

Späckhuggaren:
Hej på onsdag ska jag bada i en sjö och jag har mens nu och ska enligt beräkning ha mens sista dagen på onsdag. Så det kommer komma väldigt lite, men går det ändå att bada? Utan tampong och menskopp då för jag har ingen lust att ha det när jag har så lite mens. Men går det? Ska ju bada i en sjö så det kommer inte synas som vissa säger att det gör i pooler. Tacksam för svar<3

min app sa att jag skulle få mens nu på söndag, alltså när jag är i italien. Fast kom förra veckan istället. 
Men det var planerat i mitt huvud att jag skulle använda tamponger. Då säger mina vänner att man kan få infektion där nere för att det är så öppet när man har mens.  Om du inte vill ligga i en säng hela sommaren, bada inte!


   
SvaraCitera

Späckhuggaren:

Jag bor på Öland någonstans haha

jaha lmfao


   
SvaraCitera

Späckhuggaren:
Hej på onsdag ska jag bada i en sjö och jag har mens nu och ska enligt beräkning ha mens sista dagen på onsdag. Så det kommer komma väldigt lite, men går det ändå att bada? Utan tampong och menskopp då för jag har ingen lust att ha det när jag har så lite mens. Men går det? Ska ju bada i en sjö så det kommer inte synas som vissa säger att det gör i pooler. Tacksam för svar<3

Alltså det värsta som kan hända om du badar är ju att de kan komma in smuts och bakterier, annars är det inga problem, förutom att de kanske syns i vattnet, men är det en sjö så är det ju oftast mörkt och grumligt, så då syns det ju inte. Det är ju skillnad om det är klart vatten, för då ser man ju mycket tydligare allting. 


   
SvaraCitera