Aviseringar
Rensa alla

Både minareter och rondellhundar!


Ämnesstartare

Igår slöt en stor grupp troende muslimska kvinnor upp och satte sig på åhörarläktaren under kommunfullmäktigemötet i Falköping.

Demonstrationen var en motreaktion på Sverigedemokraternas utspel vid förra fullmäktigemötet i februari. Då dök sex stycken SD-anhängare upp på samma läktare iklädda niqab, samtidigt som bärandet av slöjor debatterades. [Hela artikeln]

Samtidigt har Liberaldemokraterna (L) gjort ett utspel där man hyllar kvinnornas kamp för frihet. ​[Hela artikeln]

L menar också att "Yttrandefrihet och religionsfrihet innebär att man har rätt att både älska och hata en religion, eller ett konstverk. Man har rätt att vara rädd för minareter eller rondellhundar. man har till och med rätt att protestera, skriva böcker och väcka opinion mot dem." ​[Hela artikeln]

Både höga minareter och rondellhundar alltså! Vad tycker kära um om det?


   
Citera
Ämnesstartare

Falköping är och kommer alltid vara skit. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Då dök sex stycken SD-anhängare upp på samma läktare iklädda niqab, samtidigt som bärandet av slöjor debatterades.

Det lät ju jävligt smart.


   
SvaraCitera
smisk

Asha:

Man har rätt att vara rädd för minareter eller rondellhundar.

Hahaha vafan...
Vara rädd för ett litet torn och en liten låtsashund.

HOPPAS TORNET OCH HUNDEN DÖDAR ALLA SOM ÄR RÄDDA!


   
SvaraCitera

smisk:

HOPPAS TORNET OCH HUNDEN DÖDAR ALLA SOM ÄR RÄDDA!


   
SvaraCitera

Är syftet med tråden att ta reda på vad UM tycker om rondellhundar och torn? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Demonstrationen var en motreaktion på Sverigedemokraternas utspel vid förra fullmäktigemötet i februari. Då dök sex stycken SD-anhängare upp på samma läktare iklädda niqab, samtidigt som bärandet av slöjor debatterades. [Hela artikeln]

fattar ej
hade sdarna på sig burkor förra veckan? lr när kvinnorna dök upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jucka:

Är syftet med tråden att ta reda på vad UM tycker om rondellhundar och torn?

Ja så kan man kanske se det, eller om L's utspel.

Kakaoxo:

fattar ej
hade sdarna på sig burkor förra veckan? lr när kvinnorna dök upp

Framgår om man klickar på artikeln och läser den. Men det var två tillfällen, först hade SD haft nikab på sig... detta var en annan händelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Både höga minareter och rondellhundar alltså! Vad tycker kära um om det?

Nej. Minareter har ingen plats i sverige. Ska islam ens ha en plats (vilket jag ställer mig starkt kritiskt inför) i sverige ska det vara en privatsak. Dom ska inte få förstöra den svenska statsbilden med sina religiösa byggnader, sverige är och ska förbli ett kristet land. Gillar inte dessa muslimer detta så kan dom åka till muslimska länder och praktisera sina läror där, alternativ saknas inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

doog:

Falköping är och kommer alltid vara skit.

falköping har blivit utsedd till en av sveriges tråkigaste städer och jag förstår varför[crazy] tur man inte bosatte sig där...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lethuc:

Nej. Minareter har ingen plats i sverige.

vad ger dig rätten att tycker rondellhundar är bra i såna fall?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

vad ger dig rätten att tycker rondellhundar är bra i såna fall?

Jag har ingen åsikt om rondellhundarna. Sedan förstår jag inte frågan riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lethuc:

Jag har ingen åsikt om rondellhundarna. Sedan förstår jag inte frågan riktigt.

Vad ger dig rätt att säga att muslimer ska inte får bygga moskéer här osv? Hur har kristna mer rätt att ha kyrkor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför skulle nån jävel bry sig om vad Liberaldemokraterna tycker? De är typ tre pers på Flashback som jag förstått det. Ingen som helst politisk praktik, bara en massa åsikter om ditten och datten. Förövrigt kan både religionskramare och rasister gå och hoppa från en bro.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Vad ger dig rätt att säga att muslimer ska inte får bygga moskéer här osv? Hur har kristna mer rätt att ha kyrkor?

Att vi har yttrandefrihet i sverige förmodligen.
Kristna har mer rätt att bygga sina kyrkor här för att sverige är ett kristet land, vilket tydligt framgick i mitt tidigare inlägg. Samma rätt gäller muslimerna i sina länder.


   
SvaraCitera