Aviseringar
Rensa alla

Bäbisspråk


Ämnesstartare

timeisrunningout:

Haha va, nej [sad]

Förstår grejen med att använda en mjuk och snäll röst, men bebisspråk är för mig helt främmande att prata med en annan människa på allvar. Skulle känna mig mästrad av det, som om man vore en liten bebis. [sad]


   
SvaraCitera

ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

ok

Anmäld för trams i seriös tråd! Eller jaha, du tycker att bebisspråk är ok i förhållandet? Förklara dig!


   
SvaraCitera

isola:

Rapa och säg att du inte är det.

Bra plan! Fast bättre att dra av en brakare tror jag.


   
SvaraCitera

isola:

Eller jaha, du tycker att bebisspråk är ok i förhållandet? Förklara dig!

det återspeglar de könsroller som finns, bara. en maktstruktur där man använder förlöjligande som ett vapen när man påvisar den skillnaden som finns emellan de två parterna.


   
SvaraCitera
time
 time

isola:

Förstår grejen med att använda en mjuk och snäll röst, men bebisspråk är för mig helt främmande att prata med en annan människa på allvar

Haha, nä, det är lite konstigt. Men det är mest typ att det kan komma ett och annat "JA ÄLSKA DEEEJJJ" från vardagsrummet om man ligger i sovrummet och surfar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

det återspeglar de könsroller som finns, bara. en maktstruktur där man använder förlöjligande som ett vapen när man påvisar den skillnaden som finns emellan de två parterna.

Men om båda använder det då?


   
SvaraCitera

isola:

Men om båda använder det då?

då är det 100% gulligt!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

"JA ÄLSKA DEEEJJJ"

Skulle det inte kännas mer som att han menade det om han sa det med sin vanliga röst?
Försöker inte framställa din förhållande som oäkta eller så, bara undrar.


   
SvaraCitera
time
 time

isola:

Skulle det inte kännas mer som att han menade det om han sa det med sin vanliga röst?

Han säger det med vanliga rösten också. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Han säger det med vanliga rösten också. [no-no]

Tar du det mer på allvar då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså... hur har man ett riktigt samtal när någon av de inblandade pratar bäbisspråk? Om det är något folk gör ibland som någon kelig grej så är det väl begripligt, men hela tiden? Knepigt.


   
SvaraCitera
time
 time

isola:

Tar du det mer på allvar då?

Jag tar det väl på lika stort allvar hela tiden. Hade han sagt det i början av förhållandet med endast bäbiröst hade jag kanske tvekat lite, men vi har snart varit tillsammans två år. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Hade han sagt det i början av förhållandet med endast bäbiröst hade jag kanske tvekat lite, men vi har snart varit tillsammans två år. [tard]

Nu förstod du inte riktigt vad jag menade, men ok.


   
SvaraCitera
time
 time

isola:

Nu förstod du inte riktigt vad jag menade, men ok.

Att om han, i början av vårt förhållande, endast sagt "jag älskar dig" med bäbiröst, så hade jag kanske tagit det mindre på allvar.


   
SvaraCitera