Aviseringar
Rensa alla

Bär du kängor är du RASIST!!!


Ämnesstartare

Låter skit dumt:o i mitt gymnasie har jätte många kängor, för det är ju såå "inne". Ok om man har en tröja med ett tryck av kränkande slag, men man kan ju inte förbjuda någon att klä sig i den klädstilen man vill! Ni borde verkligen gå o snacka med er rektor!


   
SvaraCitera

Myksa:

Ungarna klarar inte ens av att hantera energidryck. Hur ska de då klara att hantera ett politiskt ställningstagande?
Inför tvångströja som skoluniform!

Korrekt!


   
SvaraCitera

Jonesh:

[rolleyes]

Sant ju.

Anarkandi:

Nah, konservatism och fördomar.

Vilket det kryllar av i vänsterlogiken. Det är bara de som skulle få för sig något så urbota dumt som att Sverigetröor och kängor skulle vara ett tecken på rasism.

Anarkandi:

De nazister jag vet om har faktiskt ganska långt hår, och är fula som stryk.

Precis som AFA-medlemmarna då mao?


   
SvaraCitera

Skönt att gå på hantverksskola, där alla är tvungna att ha på sig kängor. [love]


   
SvaraCitera

Myksa:

Ungarna klarar inte ens av att hantera energidryck. Hur ska de då klara att hantera ett politiskt ställningstagande?
Inför tvångströja som skoluniform!

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lidande små barn:

Vilket det kryllar av i vänsterlogiken. Det är bara de som skulle få för sig något så urbota dumt som att Sverigetröor och kängor skulle vara ett tecken på rasism.

Precis som att högern tror att traditioner har ett intrinsikalt värde och att pengar är mer värda än människor? [rolleyes]

Lidande små barn:

Precis som AFA-medlemmarna då mao?

"HÖHÖHÖ NÄ DU ÄR FUL"
fin diss man [y]


   
SvaraCitera

Lidande små barn:

Vilket det kryllar av i vänsterlogiken. Det är bara de som skulle få för sig något så urbota dumt som att Sverigetröor och kängor skulle vara ett tecken på rasism.

Det är en nationalistisk yttring och därmed något som lägger grund för rasism. Kan jämföras med att säga "jävla fitta" till någon. Det är ju inte nödvändigtvis sexistisk menat, men om det inte varit för sexistiska strukturer hade det ju aldrig setts som en svordom från början.

Lidande små barn:

Precis som AFA-medlemmarna då mao?

De flesta jag känner inom AFA har rakad skalle eller snaggat hår. [rolleyes] Tror bara jag träffat en kille som haft hår som var längre än till axlarna. De flesta tjejer har också kort eller uppsatt hår.


   
SvaraCitera

busan13:

man fick inte ha absolut svensk-tröjor[y]

eller vita skosnören, som jag hade i mina gympadojjor[no-no]

Det där var bara överdrivet. [mad]

MrsCloudman:

Skolan jag går på tillåter varken kängor, militärjackor eller helt rakade huvuden. Det kan förknippas med rasism säger de.

:(.. fast reglerna finns ju där för att vissa kan ta åt sig och det kan skapa spänning mellan de som går runt i 'typiska' skinhead kläder, och invandrare.


   
SvaraCitera

känns som att nazister/rasister inte klär sig i kängor och rakar huvudena längre i samma utsträckning som förut, snarare verkar de allt oftare klä sig i skjorta och slips...


   
SvaraCitera

MrsCloudman:

kängor, militärjackor eller helt rakade huvuden.

busan13:

vita skosnören

men oj? vad sjukt.
nästan halva min skola har ju kängor lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

känns som att nazister/rasister inte klär sig i kängor och rakar huvudena längre i samma utsträckning som förut, snarare verkar de allt oftare klä sig i skjorta och slips...

...sant!


   
SvaraCitera

Bash a Brat:

Det är en nationalistisk yttring och därmed något som lägger grund för rasism. Kan jämföras med att säga "jävla fitta" till någon. Det är ju inte nödvändigtvis sexistisk menat, men om det inte varit för sexistiska strukturer hade det ju aldrig setts som en svordom från början.

Det är verkligen inte jämförbart. Att säga "jävla fitta" till en tjej tycker de flesta tjejer är kränkande, även fast de faktiskt har en fitta, men en Sverigetröja är bara ett tecken på att man älskar sitt land och är stolt över det. Att vara nationalist är det inget som helst fel med.

Bash a Brat:

De flesta jag känner inom AFA har rakad skalle eller snaggat hår. [rolleyes] Tror bara jag träffat en kille som haft hår som var längre än till axlarna. De flesta tjejer har också kort eller uppsatt hår.

Syftade på att de är fula som fan.


   
SvaraCitera

MrsCloudman:

Skolan jag går på tillåter varken kängor, militärjackor eller helt rakade huvuden. Det kan förknippas med rasism säger de

Vad händer om man rakar av allt håret då? blir man avstängd'?


   
SvaraCitera

daisy:

.. fast reglerna finns ju där för att vissa kan ta åt sig och det kan skapa spänning mellan de som går runt i 'typiska' skinhead kläder, och invandrare.

So? Är väl invandrarnas problem då isåfall. Det finns de som tar illa upp av att de bär palestinasjalar, men inte ropas det rasism och förbud åt det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och på min skola får man inte ha svarta sulor i inomhushallen. INGEN BRYR SIGl, vem är dum nog att bära militärkläder på skolan egentligen?


   
SvaraCitera