Aviseringar
Rensa alla

Bärbar hdd till skoldator


Ämnesstartare

Hej!
Har precis bytt skola för att min förra sög.
För den som vill veta bytte jag från fordon till IT-Programmet inr. Nätverk o säkerhet 🙂

Aja hursomhelst.
Börjar nu på måndag och kommer få en bärbar dator. Får inte installera något på dom 250 gb som den har.

Tänkte då på att köpa en extern o ha alla privata grejer på som fildelningsprogram, musik, spel etc.

Tanken är att man inte får ha något sådant på skolans dator och installera.

Men om jag nu lägger in allt på den externa så kan det inte gälla som att installera på skolans dator genom att gå den vägen? Eller?

Svar önskas 🙂


   
Citera

Drouch:

min förra sög

Drouch:

bytte /../ till IT-Programmet inr. Nätverk o säkerhet

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och det du vill komma fram till är?


   
SvaraCitera

Drouch:

Men om jag nu lägger in allt på den externa så kan det inte gälla som att installera på skolans dator genom att gå den vägen? Eller?

Dock så modifierar du windows register då du installerar, även om det inte är på samma hårddisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drouch:

Börjar nu på måndag och kommer få en bärbar dator. Får inte installera något på dom 250 gb som den har.

Och du tror att de regelbundet kollar igenom alla filer, på alla elevers datorer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Dock så modifierar du windows register då du installerar, även om det inte är på samma hårddisk.

hmm okej, och det lägger dom förstås märke till..

sylar:

Och du tror att de regelbundet kollar igenom alla filer, på alla elevers datorer?

Det var inte det som var frågan!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drouch:

Det var inte det som var frågan!

Du har fått svar på frågan redan av en annan. Sedan så ställde jag frågan just för att jag är nyfiken på varför du är så noga. Om du gör det måste du ju ha ett vettigt skäl.


   
SvaraCitera

Tråd låst:
Trådskaparen försöker få hjälp att begå datorintrång, och hårdvarudiskussioner tas här.


   
SvaraCitera

Tråden låst


   
SvaraCitera