Aviseringar
Rensa alla

Bäst mobilt bredband?


Ämnesstartare

Fördelen med telia att deras surfzoner ingår så man får surfa på dom gratis via wlan. men comviq är billigare och tre har ju fått betyg för bästa mobila bredband, men vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Den största skillnaden beror på var du bor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Telia och Tele2 kör delar nät, Tre och Telenor delar nät. Så de som delar nät skall det inte vara någon skillnad mellan rent prestandamässigt. Utan det är modemet de skickar med som gör skillnad i sådana fall.

Har inte kört via 3G-modem, men har kopplat in min mobiltelefon till datorn och använt den som modem. Med Telia, som funkat bra.


   
SvaraCitera

Körde 3 i Nordvästskåne när jag väntade på fast bredband. Kontant mobilt bredband. Fick flasha firmwaren med senaste för att den skulle fungera. Fungerar bra både till Ubuntu och Windows 7. Fri nedladdning, och jag tankade max varje dag. 200KBps gick nedladdningen i om jag hade tur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Den teoretiska maxhastigheten är 7.2mbit/s. Sedan är det klart att man aldrig faktiskt får ut den hastigheten.

Den teoretiska maxhastigheten är således helt ointressant utan bara ett säljargument.


   
SvaraCitera
Åtta

Myksa:

Den teoretiska maxhastigheten är således helt ointressant utan bara ett säljargument.

Det är som att det är ovidkommande huruvida du köper ett bredbandsabonnemang med en maxhastighet på 1mbps eller 100mbps. Det finns ingen garanti för att du får ut 100mbps, men du kan säkerligen få ut högre hastigheter än vad du hade kunnat med 1mbps - eller 384kbps, vilket är fallet med vanligt 3G.

Således skulle jag vilja påstå att det är ytterst relevant huruvida operatören använder umts, hsdpa eller hsupa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På den senaste räkningen stod det att jag hade använt 33gb o.O
Antar att spotify står för det mesta av detta 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har Telia mobilt bredband 5 GB.
Har haft det i drygt 1 år nu.
Jag är missnöjd.. När jag ser Telias reklam så tänker jag ju att shit deras sändning måste funka inne i urskogen.. Men nepp!

Bor i norrland.. det enda som fungerar till mobiltelefoner här är Halebop och Telia.
Jag har börjat studera nu och tänkte att det passar ju bra med mobilt bredband då jag pendlar:) Men nej funkar inte!

Liksom på E4an! Det är ju inte ens skogen:S
Jag tycker deras reklam var väldigt missvisande=/ Fast de flesta reklamer de har handlar ju om telefoner..
Men pojkvännen kom på att det kan även vara bussarna som stör sändningen.. Men tror inte riktigt på den teorin.
Sen så kan jag inte titta på TV4 play... Hackar för mycket. Och så fungerar det allmänt segt..

Har 5 GB, 2 mbit/s.. 129kr/månad
Har inte ens lyckats komma upp till 1 GB per månad.. så känns lite surt.. menmen..


   
SvaraCitera