Aviseringar
Rensa alla

Bästa åldern att skaffa barn


Ämnesstartare

Som rubriken lyder


   
Citera

24 


   
SvaraCitera

aldrig


   
SvaraCitera

Inte Jung:
aldrig

Tumme upp


   
SvaraCitera

Mellan 22 och 35 kanske. Adoptera går men säkert massa papper och saker att fylla i.


   
SvaraCitera
Listus

Tror det är väldigt individuellt beroende på hur man är som person.

Jag tycker 28-32 är en bra ålder, skaffa tidigare så är inte aktuellt då resa och leva är en stor del av vad jag är och vill va. 

Sen är karriären väldigt viktig, detta blir vanligare och vanligare. Resa, leva och att skaffa en bra karrriär. I många länder där utveckligen är långt före Sveriges är detta vanligt.

Dock tror jag i grunden att det är individuellt som sagt 🙂


   
SvaraCitera

När man känner sig redo


   
SvaraCitera
Cobrak

Så tidigt som möjligt så ungen/ungarna kan skryta om att de har unga föräldrar Cool

Nä men, skämt åsido.


   
SvaraCitera

Cobrak:
Så tidigt som möjligt så ungen/ungarna kan skryta om att de har unga föräldrar Cool

Nä men, skämt åsido.

true shit tho


   
SvaraCitera

Omkring 30 kanske? Man borde ju ha skaffat sig ett heltidsjobb först och utbildat sig, sen kan man skaffa barn.


   
SvaraCitera

Inte Jung:
aldrig

Sant


   
SvaraCitera

när ekonomin tillåter och när man har gjort allt man vill typ t.ex ut och resa och sånt 


   
SvaraCitera

Evolutionärt: Cirka 25 års åldern.

Socialt/Ekonomiskt: När bägge har stabil tillvaro, brukar vara runt/efter 30 i Sverige. 


   
SvaraCitera

Helst vid 18 års ålder innan man är klar med gymnasie och tvingar farfar och farmor ta hand om ungjäveln. Om du är helvit så skaffa helst 10+ ungar så Sverige blir inte muslimskt.


   
SvaraCitera

Malonexd:
Som rubriken lyder

Över 35


   
SvaraCitera