Aviseringar
Rensa alla

Bästa boken?


Ämnesstartare

Hejsan! Jag tycker om att läsa, speciellt nu under höst och vinter. Jag undrar om ni har någon favoritbok som jag kan ha missat som jag borde läsa? Gärna nyheter men även äldre klassiker! Skriv gärna era tips här 🙂 Kram!


   
Citera
NEMI
 NEMI

Bästa klassiska boken tycker jag är Den allvarsamma leken.
En ny bra bok är How to build a girl.

Båda är sorgliga och fina på samma gång.


   
SvaraCitera

Har tipsat om denna bok tidigare och jag kan vart göra det igen. Byggfirman av Staffan Nordstrand. Känns även bra att man bidrar till ett bättre samhälle när man köper boken!

http://www.adlibris.com/se/bok/byggfirman-9789186505486


   
SvaraCitera

Mina favoriter är: 
Dårarnas ö
Divergent
14 år till Salu
Skamfläck 
Skuggbarn 


   
SvaraCitera

Jag gillar ju deckare typ Maria Lang och Agatha Christie men även böcker av Alistair McLean m fl. Även Steven King fast ibland kan jag uppfatta honom som lite "mörk". Hans högsta mål är att skriva en bok som skrämmer läsaren till döds. Då har han nått sin mål som författare och först då är han berädd på att lägga av som författare... enl vad han själv sagt i en intervju.   Gråter


   
SvaraCitera
nubbie

Maus är en fett bra bok, look it uuup


   
SvaraCitera
nubbie

Harry Potter :))))


   
SvaraCitera
time
 time

Ullericka:
Hejsan! Jag tycker om att läsa, speciellt nu under höst och vinter. Jag undrar om ni har någon favoritbok som jag kan ha missat som jag borde läsa? Gärna nyheter men även äldre klassiker! Skriv gärna era tips här 🙂 Kram!

Vad har du tyckt om mest av det du läst? Bland klassikerna tycker jag om Dostojevski och Jane Austen, bland andra, vet inte hur mycket du läst av dem. Moderna favoriter inkluderar Philip Pullmans trilogi His dark materials och Fredrik Backmans tre böcker (En man som heter Ove, Min mormor hälsar och säger förlåt och Britt-Marie var här). Missa inte heller Jonathan Troppers Konsten att tala med en änkling och Sju jävligt långa dagar, de är underbara. Han har skrivit flera böcker men har tyvärr inte hunnit läsa mer av dem än!


   
SvaraCitera
Kudhos

Gökboet.


   
SvaraCitera

Dvärgen Tumme upp av Pär Lagerkvist


   
SvaraCitera

Sandor / Ida


   
SvaraCitera
Ngrswe

Jag tycker om Dan Browns böcker, exempelvis Da Vinci Code, Illuminati och Angels and Demons


   
SvaraCitera

catcher in the rye


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

The Hitchhiker's guide to the galaxy

The Green Mile 

Pestens tid(the Stand)


   
SvaraCitera

Daniellas:  Känns även bra att man bidrar till ett bättre samhälle när man köper boken!

hur då?


   
SvaraCitera