Aviseringar
Rensa alla

bästa femte november NÅGONSIN i GBG


Ämnesstartare

Guy ville välla ha ett mer jämstält samhälle?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Gillar inte alla hippeteckningar och hela hippieatmosfären över "ockupationen" i Nordstan.

Nintendo:

Är glad att jag bor långt bort så att jag sliper vistas där, hade antagligen ogillat detta jättemycket [crazy]

varför? jag tycker att folket som har gått förbi och faktiskt tillverkat skyltarna har varit as duktiga, vilken åsikt av dom ni har läst sätter ni er emot och hur många av dom har ni läst?

OF 5:

gemenskap kan göra vad som helst roligt.

håller med, därför sätter jag mig emot att man konsumerar resurser man inte behöver, vi behöver i stort sätt bara mat, skydd och sällskap.

Nintendos BFF:

fånigt

Vad?


   
SvaraCitera

Äckliga rödingar.


   
SvaraCitera

[love]


   
SvaraCitera

JoElite:

varför?

För att hippies är idioter.


   
SvaraCitera

JoElite:

varför?

För att jag ej uppskattar sådant?


   
SvaraCitera

JoElite:

Vad?

att springa runt och leka låssasrevolutionär för att man tycker att det är roligt och coolt. dessutom ogillar jag skrikiga och fulla folmassor som skriker och spelar dunkig musik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

För att hippies är idioter.

vi kanske inte definierar idiot likadant men ursprungligen betyder det "inte intresserad av politik" x)
du kanske värderar ordet annorlunda, hur kommer det sig att dom är "idioter"
vilken åsikt har dom som gör dom till "idioter"?

Nintendos BFF:

att springa runt och leka låssasrevolutionär för att man tycker att det är roligt och coolt. dessutom ogillar jag skrikiga och fulla folmassor som skriker och spelar dunkig musik.

Ok, värdig kritik.
Jag förstår hur det kan se ut på videosorna, det ser inte ut som att vi var så informella, personligen sprang jag runt och pratade med folk, berättade att vi protesterade emot ekonomiska orättvisor och att vi tillhör en global rörelse som kräver förändring.

Jag antar att du också tycker att vi har många problem vi borde lösa, hur tycker du att man som en individ ska göra för att världen ska uppmärksamma dessa problem och hitta en lösning?
UTAN att det låter fånigt xD


   
SvaraCitera

JoElite:

vilken åsikt har dom som gör dom till "idioter"?

De är hippies.


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

låssasrevolutionär

Definiera en riktig revolutionär tack.

Tyckte själv att femte november i Göteborg var riktigt trevlig.

Och som redan sagts så är occupy Nordstans styrka att det är en bra plattform ifall någon vill bli involverad, det sker, och kan ske ännu fler, aktioner om fler involverar sig. Typ passaro som bara drar alla över en kam och skriker "Djävla hippies".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

De är hippies.

Jag antar att det ordet har mycket innehåll för dig, men jag har inga fördomar angående hippies så

Vad betyder hippi för dig?

+ varför är det "idiotiskt"

och vilka i rörelsen som du har sett når upp till alla dessa kriterier?


   
SvaraCitera

JoElite:

ursprungligen betyder det "inte intresserad av politik" x)

Va fan, neh. Det betyder obildad...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Idiot
http://dictionary.reference.com/browse/idiot


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Va fan, neh. Det betyder obildad..

oh antar att jag hade fel, var bombsäker på att det betydde det, ahja tack för informationen pal

Rättning*

passaro:

För att hippies är idioter.

Vilken åsikter har hippies som du anser gör dom till okunniga/outbildade?


   
SvaraCitera

JoElite:

Vilken åsikter har hippies som du anser gör dom till okunniga/outbildade?

Är du möjligtvis hippie?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Är du möjligtvis hippie?

haha, fan va jobbig du e du svarar ju inte på någonting jag säger, känns rätt meningslöst x)
Definiera hippi innan jag kan säga om jag är en, om hippis är idioter/okunniga så e jag inte en idiot.


   
SvaraCitera