Aviseringar
Rensa alla

Bästa filmerna att se med kille?


Ämnesstartare

Bästa filmerna att se med en kille man träffar ensam första gången?? 


   
Citera

Strunt samma se Thelma & Louise.


   
SvaraCitera

Beror väl på eran personlighet och smak också men vill ni skratta så rekommenderar jag Bruce Den Allsmäktige, Trainspotting, Ace Ventura eller Amelie Från Montmartre (Fransk film som är riktigt jävla rolig kan jag lova er) 😀  


   
SvaraCitera

Va??

Menar du en film som väcker er sexuellt eller? 


   
SvaraCitera

S3ON:
Va??

Menar du en film som väcker er sexuellt eller? 

Skulle det vara så så rekommenderas Lolita (1962) starkt men tror nog inte att det var vad som efterfrågades nu.


   
SvaraCitera

VirginSteele:

Vad skulle de annars mena? Jag menar, vad avgör om en film passar vid första mötet eller ej? låter jättedumt 


   
SvaraCitera

S3ON:

Vad skulle de annars mena? Jag menar, vad avgör om en film passar vid första mötet eller ej? låter jättedumt

Med det menas att filmen ska visas adekvat efter åldern och efter i vilket samband man ha tänkt se filmen med. Vi vet ju inte hur gammal TS och killen är och dom kanske vill se en romantisk film eller en komedi..


   
SvaraCitera

En som inte är jätteinvolved men samtidigt rätt stillsam liksom. Nån dramagrej typ. Lite thriller kanske.


   
SvaraCitera

Jag såg på Deadpool för ett inte så långt tag sen, den var jävligt schysst att se.
Men som Virginsteele sa, det beror på vad ni gillar.


   
SvaraCitera

Tickstart:
En som inte är jätteinvolved men samtidigt rätt stillsam liksom. Nån dramagrej typ. Lite thriller kanske.

Har ni sett den estländska filmen Klass från 2007? Den handlar om en tonårskille vid namn Joseph som lider av asperger syndrom som blir utsatt av mobbning varje dag tills en av klassmedlemmarna protesterar och försöker sätta stopp mot mobbningen. Den är då verkligen dramatisk och sjukt sorglig, sägs vara baserad på verkliga händelser trots att folk inte vill tro på att några skulle kunna bete sig så barbariskt i sådana där situationer så förekommer det faktiskt. Denna rekommenderas starkt och är en av mina absoluta favoritfilmer.


   
SvaraCitera




   
SvaraCitera

VirginSteele:

Har ni sett den estländska filmen Klass från 2007? Den handlar om en tonårskille vid namn Joseph som lider av asperger syndrom som blir utsatt av mobbning varje dag tills en av klassmedlemmarna protesterar och försöker sätta stopp mot mobbningen. Den är då verkligen dramatisk och sjukt sorglig, sägs vara baserad på verkliga händelser trots att folk inte vill tro på att några skulle kunna bete sig så barbariskt i sådana där situationer så förekommer det faktiskt. Denna rekommenderas starkt och är en av mina absoluta favoritfilmer.

Waow rly? Av alla filmer så tar du en tråkig film som alla har sett i skolan .


   
SvaraCitera

Ingen jag har inte gjort någon film än


   
SvaraCitera

lurifax69:

Waow rly? Av alla filmer så tar du en tråkig film som alla har sett i skolan .

Ja alla kan ju som sagt inte tycka lika, men det finns otroligt många som uppskattar den där filmen och den har verkligen blivit hyllad av kritikerna. Sen så tror jag knappast att så pass många skulle ha sett den i skolan. 


   
SvaraCitera

2001:a space odysey extended version 
( ͡° ͜ʖ ͡°)


   
SvaraCitera