Aviseringar
Rensa alla

Bästa Filmregissörerna


Sofia Coppola!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför har ingen nämnt Guillermo Del Toro? [cry]
hade gärna velat kika vad som finns innuti hans huvud [rolleyes]

(Han har gjort Pans Labyrinth, bland annat.)


   
SvaraCitera

määki:

Varför har ingen nämnt Guillermo Del Toro? hade gärna velat kika vad som finns innuti hans huvud (Han har gjort Pans Labyrinth, bland annat.)

Jo visst. Säger inte nej till den filmen i alla fall. Herrejävlar vilken överraskning! [smile]


   
SvaraCitera

Stinkfist:

Ja han verkar vara bra. Tyvärr så har jag inte sett en enda film med han ännu. [chocked]
Tänker dock göra det snarast. [rolleyes]

Ja det måste du, hans filmer är underbara!
The Ninth Gate http://www.imdb.com/title/tt0142688/
och Vampyrernas Natt http://www.imdb.com/title/tt0061655/ är lätt bäst! [party]

Byyyyy the way! Varför har ingen sagt Hitchcock ännu? [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Run Riot:

Hitchcock

För att skräckgernren suger kuk? [smile]


   
SvaraCitera

Run Riot:

Ja det måste du, hans filmer är underbara! The Ninth Gate

Haha, hade glömt bort den! Den har jag ju sett, men ingen annan. [bigsmile] Vampyrernas Natt kan nog vara bra. Är dock mest sugen på Chinatown och Pianisten. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Run Riot:

Ja det måste du, hans filmer är underbara!
The Ninth Gate http://www.imdb.com/title/tt0142688/

The Ninth Gate är en av hans sämta filmer. Hans bästa är helt klart Chinatown, följt av The Pianist och Rosemary's Baby.

Budolicious:

För att skräckgernren suger kuk?

Han har gjort fler draman och thrillers än skräck.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Voldo:

Han har gjort fler draman och thrillers än skräck.

kk


   
SvaraCitera

Budolicious:

För att skräckgernren suger kuk? [smile]

[no-no] Det är bara halvsanning. Skräckgenren suger för det mesta ja, men inte hans filmer.

Stinkfist:

Haha, hade glömt bort den! Den har jag ju sett, men ingen annan. [bigsmile] Vampyrernas Natt kan nog vara bra. Är dock mest sugen på Chinatown och Pianisten. [wink]

Voldo:

The Ninth Gate är en av hans sämta filmer. Hans bästa är helt klart Chinatown, följt av The Pianist och Rosemary's Baby.

Jag har inte sett alla dom! [sad] Rosemary's Baby vet jag att den är bra, fast har bara sett superlite.


   
SvaraCitera

Stinkfist:

Skiten? Den är ju nice! Fascinerande att det är samma man som har regisserat LOTR.

Skiten ja. Jag blev TVINGAD att titta klart! [crazy]
Haha, det är helt sjukt. LOTR lyckades han iaf med [wink].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns så otroligt många begåvade regissörer, men mina personliga favoriter är (med min favoritfilm av respektive regissör inom parantes) :

Stanley Kubrick (2001: A Space Odyssey)
Ingmar Bergman (Persona)
Andrei Tarkovsky (Stalker)
Fritz Lang (Das Testament des Dr. Mabuse)
Federico Fellini (8½)
Jim Jarmusch (Down By Law)

Men samtidigt så gör det ont att utelämna regissörer som Werner Herzog, Alfred Hitchcock, David Lynch, David Lean, David Cronenberg, Akira Kurosawa, Martin Scorsese, Sergio Leone, Roman Polanski o.s.v. 🙂


   
SvaraCitera

Froggi:

Skiten ja. Jag blev TVINGAD att titta klart! Haha, det är helt sjukt. LOTR lyckades han iaf med .

Tja, allt kan man inte gilla. Tyckte den var rätt bra. Gillar dock LOTR mer, men det är en helt annan femma. [smile]


   
SvaraCitera

han som har gjort science of sleep och eternal sunshine of the spotless mind. jag tror det är samma regissör iaf. jag tror att han är regissör iaf. [blush]


   
SvaraCitera

Voldo:

Peter Jackson (The Lord of the Rings, King Kong)
Steven Spielberg (Schindler's List, Indiana Jones)
Tim Burton (Big Fish, Ed Wood)

3/5[bigcheers]

Voldo:

Stanley Kubrick (The Shining, A Clockwork Orange)

[y]


   
SvaraCitera

Mina favoriter är Tim Burton (Edward Scissorhands, Corpse Bride) och Baz Luhrmann (Moulin Rouge, Australia). [love]


   
SvaraCitera