Aviseringar
Rensa alla

Bästa Final Fantasy spelet


Ämnesstartare

Vilket Final Fantasy spel tycker du är bäst/är din favorit?

FINALFANTASYNewLogo.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

Basket_Case:

Annat, spin off FF-spel (Du röstade på detta alternativ)

Final Fantasy VII: Crisis Core


   
SvaraCitera

Basket_Case:

NHL 97 (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Basket_Case:

Final Fantasy VIII (Du röstade på detta alternativ)

eller VI, vet ej.

är en av få som uppskattar att spela triple triad flera dagar i rad för att få Lionheart på disc 1 samt att sitta i fajter i timmar och använda draw.


   
SvaraCitera

Basket_Case:

Final Fantasy XII (Du röstade på detta alternativ)

Trean har jag hört ska vara sjukt bra också. Men det här är faktiskt det enda jag spelat igneom. tre gånger.


   
SvaraCitera

Mow Skwoz:

NHL 97

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Budolicious:

Trean har jag hört ska vara sjukt bra också. Men det här är faktiskt det enda jag spelat igneom. tre gånger.

hoppas du menar sexan (som i väst kallades FF3 när det kom för övrigt).

trean tyckte jag iaf inte var så speciellt, ett bra rollspel med character classes men betydligt sämre än det mesta senare i serien.


   
SvaraCitera

kefka:

hoppas du menar sexan (som i väst kallades FF3 när det kom för övrigt).

Jag menade inget, men de andra har bara sagt trean, tror jag (kan vara att de sagt ff3 med för den delen).


   
SvaraCitera
Åtta

Basket_Case:

Final Fantasy IX (Du röstade på detta alternativ)

Gillade karaktärerna väldigt mycket.

FFV var också rätt coolt, men förbannat svårt.

Budolicious:

Jag menade inget, men de andra har bara sagt trean, tror jag (kan vara att de sagt ff3 med för den delen).

Finner det lol att folk kallar 4-5-6 för 1-2-3, när de sedan fortsätter på 7-8-9-o.s.v. Vad hände med de tre därimellan, tycker jag att man borde fråga sig då. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Åtta:

Finner det lol att folk kallar 4-5-6 för 1-2-3, när de sedan fortsätter på 7-8-9-o.s.v. Vad hände med de tre därimellan, tycker jag att man borde fråga sig då. [rolleyes]

fast folk kallar väl 4-5-6 för 2-X-3 med tanke på vad det var vad de hette i usa när de kom ut.

har aldrig hört det andra.


   
SvaraCitera
Åtta

kefka:

fast folk kallar väl 4-5-6 för 2-X-3 med tanke på vad det var vad de hette i usa när de kom ut.

De kallar 4-5-6 för 1-2-3. Sedan kommer FFVII, varpå det skapas en lucka om man inte räknar de tre första spelen. Ska man vara konsekvent (och av någon anledning inte räknar de tre första) så skulle ju FFVII kallas för FFIV, o.s.v.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Trean har jag hört ska vara sjukt bra också. Men det här är faktiskt det enda jag spelat igneom. tre gånger.

Fan vad fail jag röstade nu. Menade givetvis VII, tänkte fel när jag röstade.


   
SvaraCitera

Åtta:

De kallar 4-5-6 för 1-2-3

har aldrig hört någon som kallar det för det iaf, har däremot hört ganska många som ser på saken på det här sättet.

Japan 1-2-3-4-5-6
Västerländskt 1-X-X-2-X-3.

eftersom final fantasy v kom ut efter final fantasy 10 i europa (2002) så vore väl det helt bisarrt.


   
SvaraCitera
Åtta

kefka:

Japan 1-2-3-4-5-6
Västerländskt 1-X-X-2-X-3.

Huh? Det har jag aldrig hört talas om. Så man skiter alltså fullständigt i 2,3 (ingen större förlust, visserligen) och 5? Det var underligt.

Men fortfarande, om man då i västvärlden har 1(1), 2(4) och 3(6), borde man då inte bli lite förvirrad när FFVII sedan kom?


   
SvaraCitera

Basket_Case:

Resultat (Du röstade på detta alternativ)

They all suck! [y]


   
SvaraCitera