Aviseringar
Rensa alla

Bästa hörlurarna


Ämnesstartare

GreenAnonymousMan:

Om man vill lägga ut 50% extra av vad lurarna egentligen kostar på märket så visst Annars finns Koss Porta Pro som ger ett gudomligt ljud för bara ca 300 spänn.

jag betaalde inte [bigsmile] men de ar grymma asso, ljudet ar perfekt


   
SvaraCitera

patrick bateman:

jag betaalde inte

Det var ju bra för dig[wink] Jag menade bara att istället för att betala den hutlösa summan för lurarna kan man få ett par som är precis lika bra för ett mycket bättre pris.


   
SvaraCitera

Jag föredrar ett par hederliga K240 STUDIO från AKG.

Sitter helt underbart och är nästan helt linjära. Dock öppna.

men ja. bra ljud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lusius:

Jag föredrar ett par hederliga K240 STUDIO från AKG.

ÅÅÅh beslutsångest.. Det kommer sluta med att jag tar dom billigaste och sämsta, hahah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komigenmichelle:

Jag tänker väl främst ha det till datorn men sen också till iphonen,

Kolla in dessa eller dessa.

Förstod inte om du skulle ha micen till mobilen eller datorn, men här kommer två gamingheadsets för datorn med.
Här och här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror väl lite på vad du prioriterar osv. men köp inga för stora om du ska ha dom till mobilen, skulle nog rekomendera typ portapro, mkt smidiga och samtidigt väldigt bra ljud[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GreenAnonymousMan:

Det var ju bra för dig Jag menade bara att istället för att betala den hutlösa summan för lurarna kan man få ett par som är precis lika bra för ett mycket bättre pris.

det ar bra for mig ja. jo kanske men ar coolare att ha beats by dr dre an okenda skitgrejer. merket ar viktigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lusius:

Jag föredrar ett par hederliga K240 STUDIO från AKG.

för 900 spänn?


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

lusius: Jag föredrar ett par hederliga K240 STUDIO från AKG.

för 900 spänn?

Ja det är väl inte så farligt 😀 De kostade 2500 när jag köpte dem nya.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lusius:

Ja det är väl inte så farligt 😀 De kostade 2500 när jag köpte dem nya.

komigenmichelle:

gärna under 600 kr???

skillnaden är ganska uppenbar, i synnerhet med tanke på att jag pekat av en kopia på just de hörlurarna som är mer eller mindre motsvarande i ljud- och byggkvalitet, till en bråkdel av priset. jag förespråkar definitivt folk att införskaffa riktigt bra hörlurar för rätt mycket pengar, till skillnad från dåliga hörlurar för en femhundring billigare, men jag kan liksom inte ställa mig bakom ett förslag som innebär marginellt bättre ljud för en mycket större investering.

för att sätta det i perspektiv, jag tycker att superlux hd681 är helt och hållet i klass med sennheiser hd515, vilket är de hörlurar som jag tidigare rekommenderat alla att köpa. och de ligger väl på typ 800 just nu. ett par hörlurar som är lika bra som dessa, för mindre än 200, är liksom en svår deal att slå.


   
SvaraCitera

patrick bateman:

an okenda skitgrejer. merket ar viktigt

Okända skitgrejer som har ett precis lika bra ljud som de kända skitgrejerna[bigsmile] De Kosslurarna har legat nummer ett på marknaden hur länge som helst och fortsätter att göra det. Märket spelar knappt roll alls så länge grejorna är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GreenAnonymousMan:

legat nummer ett på marknaden hur länge som helst och fortsätter att göra det. Märket spelar knappt roll alls så länge grejorna är bra.

har du provat båda? ahah vad nördigt. märket spelar alltid roll, iaf för mig


   
SvaraCitera

patrick bateman:

har du provat båda? ahah vad nördigt

Jag har provat en massa olika lurar. Eftersom jag jobbar som studiotekniker/studiomusiker och har gjort det ganska länge blir det att man söker efter det bästa av det bästa. Och med tanke på mitt jobb skulle jag vilja säga att jag kan väldigt om ljud och dylikt, är det nördigt så visst[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GreenAnonymousMan:

Jag har provat en massa olika lurar. Eftersom jag jobbar som studiotekniker/studiomusiker och har gjort det ganska länge blir det att man söker efter det bästa av det bästa. Och med tanke på mitt jobb skulle jag vilja säga att jag kan väldigt om ljud och dylikt, är det nördigt så visst

hmm ok då kanske du kan dina grejer då. jobbar du med sånt är du nog mer rutinerad än vad jag är bland såna grejer. jag gillar iaf mina beats


   
SvaraCitera

patrick bateman:

jag gillar iaf mina beats

Absolut, var och en gillar olika grejor. Det som spelar mest roll i slutändan är alltid vad man själv tycker. Skadar dock inte att ha en åsikt[smile]


   
SvaraCitera