Aviseringar
Rensa alla

Bästa kortleken??


Ämnesstartare

Vilken e den bästa kortleken?? [confused]


   
Citera

Den med hjärter, klöver, spader och ruter och som har 52 kort.


   
SvaraCitera

Kommer inte ihåg vad de heter men det finns väll 2 klassiker, den äldre av dem har jag för mig är snyggast.


   
SvaraCitera

UR Stax kanske ligger bra till också


   
SvaraCitera

Bicycle-kort. Jag vet vad jag snackar om. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mr_Junkfood:

Bicycle-kort

[y]
Deras vintage-lek är grym.


   
SvaraCitera

Veritas:

[y]
Deras vintage-lek är grym.

Inte mycket för mig, föredrar vanliga Bicycle-kort, såna jag använder i filmen. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mr_Junkfood:

Inte mycket för mig, föredrar vanliga Bicycle-kort, såna jag använder i filmen. 🙂

De är nog bättre men vintagekorten skapar en mystisk stämning när man gör kortmagi.


   
SvaraCitera

Veritas:

De är nog bättre men vintagekorten skapar en mystisk stämning när man gör kortmagi.

Nja, skapar snarare misstanke om hur riktiga korten är tycker jag, men nu ska vi inte gå in för långt på det, är trots allt ett öppet forum. Jag tycker i alla fall samma saker om Black Tigers och resten av de inverterade kortlekarna, de ser inte ut som riktiga kort, därför ser de misstänksamma ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mr_Junkfood:

Black Tigers och resten av de inverterade kortlekarna

Det kan jag hålla med om, desutom är de stökiga att jobba med. Men att låta korten undersökas brukar även göra den mest misstänksamma öppen för vintageleken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mr_Junkfood:

Bicycle-kort. Jag vet vad jag snackar om. 🙂

Fan vad häftigt. [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En jag fick i en Kalle Anka-tidning för länge sen. Det var så glansig och fin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera

Veritas:

Det kan jag hålla med om, desutom är de stökiga att jobba med. Men att låta korten undersökas brukar även göra den mest misstänksamma öppen för vintageleken.

Fast jag tycker hela elementet med att låta folk undersöka saker skapar misstanke i sig, det gör det hela till ett pussel. För att ta ett exempel, du visar någon en stol, sen säger till dem att kolla ifall det är något fuffens med stolen. Då ger du dem antagligen tanken "Det kan finnas något fuffens med stolen", något de inte skulle tänka annars.

Iofs finns det ju fusk-kortlekar att köpa på diverse ställen så det är väl lite skillnad, men kort ska helst se så vanliga ut som möjligt, och man ska undvika misstankar så mycket som möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mr_Junkfood:

Då ger du dem antagligen tanken "Det kan finnas något fuffens med stolen", något de inte skulle tänka annars.

Visst är det så men jag ger ju inte leken till någon och ber dem att undersöka den men om de frågar så kan jag gott visa att det inte är något fel på leken.
Men, du har antagligen bätre koll på det där än vad jag har då jag mest kör mentalism med vissa kortinslag och inte ren kortmagi.


   
SvaraCitera