Aviseringar
Rensa alla

Bästa Metal bandet?


Bästa Metal bandet? Hmm, om man tar och räknar in både musikkvalité, mängden tidlösa låtar, liveframträdande, albumcovers, maskot m.m. så håller jag nog järnjungfrun högst.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Electric Wizard.

[love]


   
SvaraCitera

Nu ska lillametalhead här visa lite smått och gott och inte all för mainstream metal heller;

eheheh typ


   
SvaraCitera

Soilwork, Sabaton, The Ghost Inside, Throwdown, Killswitch Engage, Parkway Drive, Evergreen Terrace, Fear Factory, Disturbed, Amon Amarth och Raubtier är rätt bra cokså [smile]


   
SvaraCitera

Chimaira har alltid varit en stor favorit. men nu har jag börjat fastna för lite tyngre musik så jag skulle säga Decapitated.


   
SvaraCitera

Insåg att jag postat en stor, fet lista i dne här tråden redan, men kände att att det inte riktigt gav en rättvist bild av min åsikt. Jag återkommer därför nu för att klargöra och revidera min åsikt: Jag vet inte vilket det bästa metalbandet är, men jag är själv förtjust i banden Apati och Lifelover. Om de räknas som metal. Det är lite svårt. Black Metal och svart rock brukar de etiketteras som, i vilket fall.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Electric Wizard

dazed:

Electric Wizard.

+1 [party]


   
SvaraCitera

Birgrrr:

+1

"Legalize drugs and murder" [love]


   
SvaraCitera

Guardian:

Bästa Metal bandet? Hmm, om man tar och räknar in både musikkvalité, mängden tidlösa låtar, liveframträdande, albumcovers, maskot m.m. så håller jag nog järnjungfrun högst.

Kan nog inte säga det mycket bättre själv[bigcheers]
Annars finns flera bra band. Skulle kunna rabbla upp hur många som helst, at the gates o dark tranquillity för att nämna några.


   
SvaraCitera

[blush]


   
SvaraCitera

RAMMSTEIN:


   
SvaraCitera
Noak_


   
SvaraCitera

Jag älskar massor av band, men några favoriter är:
Cradle of Filth
Carach Angren
Sad Alice Said
Sirenia
Xandria
DeadLock
Death Aura
Mortualia
Eisheilig
Eternal Tears of Sorrow
Theatres des Vampires
Shroud of Distress


   
SvaraCitera

Tycker i allmänhet att melodisk metal är fett! Trivium är väl det band jag återkommer oftast till även om jag på senare tid har lyssnat allt mindre på musik som står med bäge benen inom metal genren, blir allt mer rock med vissa influenser från tyngden i metal. Men Trivium som sagt, härligt ös, ganska musikaliskt skickliga... Sabatons senaste skiva tycker jag är helt ok, Breaking Benjamin är najs lika så!


   
SvaraCitera

skatemaniac:

Sabatons senaste skiva tycker jag är helt ok,

Det är fan pinsamt vad lätt det är att skråla med i Sabatonlåtar på fyllan. [love]


   
SvaraCitera