Aviseringar
Rensa alla

Bästa praoplats?


Ämnesstartare

Hej,

Jag tänkte att vi kunde berätta lite om våra praoupplevelser - Vilken är den bästa ni varit på? Finns det något ställe folk bör avstå från och i sådana fall, varför då? Jag har bara hunnit med 1 prao plats än så länge vilket var hos ett gäng hantverkare. Jag gillade det skarpt faktiskt, även om jag inte fick göra allt för mycket så fick jag ändå åka med ut och hjälpa till, bära, fixa lite osv. Det var stimulerande, helt klart!


   
Citera
Berit

Ica, fått jobb där efter det


   
SvaraCitera

farsans jobb 3 gånger


   
SvaraCitera

Har jobbat på netto och dagis. Båda var roliga men helt olika. Det var ju mer seriöst arbete på netto medans på dagis var det mest leka med barnen... Kan rekommendera båda två Tumme upp


   
SvaraCitera

adaq:
Har jobbat på netto och dagis. Båda var roliga men helt olika. Det var ju mer seriöst arbete på netto medans på dagis var det mest leka med barnen... Kan rekommendera båda två Tumme upp

Uppfattar inte att personalen på något Netto skulle vara seriös men du kanske jobbade på ett bra. Tumme upp


   
SvaraCitera

Jag har praoat på en arkitektbyrå, på ett sjukhus och på ett konsultföretag (då på en avdelning som sysslade med broar). 

Roligaste var nog sjukhuset. Jag var med någon tekniker, så det jag fick göra var bl.a. att skrota gamla servrar, slänga nya tangentbord, dricka massa kaffe och försöka fixa någon gammal laptop. 


   
SvaraCitera

läste prolapse :s


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:

Uppfattar inte att personalen på något Netto skulle vara seriös men du kanske jobbade på ett bra. Tumme upp

De körde ganska rejält med mig. Men nu när min kompis praoar där så är det fett chill. Han börjar 8 och får gå hem runt 11-12 Ledsen


   
SvaraCitera

men låter som vissa mer tänker på praktik när dom säger att dom har gjort massa grejer, prao är ju bara att man följer med o ser hur de är där i 1 vecka typ så de skiljer sig rätt bra ifrån praktik på 5 veckor där man får en lätt men ändå seriös sak man ska göra


   
SvaraCitera
myten

Hade tid under 8:an och 9:an att praoa på två konsum, en mack och skogstyrelsen. Butiksarbete är dock det bästa enligt mig då det är ganska enkelt att komma in på arbetsmarknaden den vägen, se till att få några goda referenser innan praoperiodens slut bara.


   
SvaraCitera
Berit

en mack var jag på oxå, det var f1 chill, gratis körv, fick plocka godis och sålde cigg


   
SvaraCitera
Cobrak

Busfabriken är rätt najs.


   
SvaraCitera

det beror ju på intressen etc.


   
SvaraCitera

Jag praoade på subway, det var skitkul! Man fick stå i kassan och göra mackor, fick sommarjobb och deltidsjobb där också!


   
SvaraCitera

Jag har jobbat med grisar på prao. Trevligt men grisarna är rätt så korkade ibland.


   
SvaraCitera