Aviseringar
Rensa alla

bästa "naturliga" medicinen !


Ämnesstartare

jag är inte speciellt glad i att knapra piller och hälla i mig slemmig medicin, jag föredrar istället följande:

choklad , som många redan vet hjälper detta emot mensvärk, deprition, och säkert mycket mera :O

te ( med honung ) , hjälper emot halsont och brukar även hjälpa emot mensvärk också tycker jag.

glass , ska tydligen hjälpa emot halsont också, och lite övriga småsjukdomar 😀

någon som vill fylla på listan ? :O

tekopp_20324740.jpg


   
Citera

Koffein.


   
SvaraCitera

Cannabis.


   
SvaraCitera

Aloe Vera (eller hur det nu stavas) är bra mot typ, brännskador, utslag, allt möjligt. Bara att kleta på. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

joo, jag tror det stavas så (: hm, låter ju bra


   
SvaraCitera

Ja just det, för prylar fullproppade med socker, sötningsmedel och mystiska färgämnen är ju så himla naturliga. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

naturliga, med situationstecken. jag vet att dom inte är naturliga. men jag äter hellre choklad, full av socker, som man har ätit i flera år, innan "vanliga mediciner" skulle jag tro, och blir tjock, än mediciner som jag inte har en aning om vad dom inehåller [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

föresten är väl socker rätt så naturligt ? [surprised]


   
SvaraCitera

chainsaw:

choklad , som många redan vet hjälper detta emot mensvärk

Fel. Socker ska man helst inte äta under mensen eftersom man får värre smärtor och mer PMS. Har dock inga bevis mer än vad jag hört från vuxna i min omgivning. Kan va fel.


   
SvaraCitera

chainsaw:

föresten är väl socker rätt så naturligt ? [surprised]

Socker är inte naturligt i den form du köper det.


   
SvaraCitera

chainsaw:

te ( med honung ) , hjälper emot halsont och brukar även hjälpa emot mensvärk också tycker jag.

Te med mjölk ska undvikas vid halsont, mjölken ger iaf mig extra slem då.

chainsaw:

choklad , som många redan vet hjälper detta emot mensvärk, deprition, och säkert mycket mera :O

Tja, egentligen så tror jag att är mer en myt så medelålderskvinnor kan äta sin choklad med gott samvete. Lite som att rödvin ska vara bra, och då kan medelålderskvinnan sitta på helgen och dricka sitt rödvin med gott samvete.

chainsaw:

glass , ska tydligen hjälpa emot halsont också, och lite övriga småsjukdomar 😀

Glass tror jag är DÅLIGT för halsont. Socker och grädde gör det bara värre.


   
SvaraCitera

Huvudvärk kan oftast lindras genom att tillfredställa ett behov som kroppen har. På sommaren är till exempel saltbrist eller vätskebrist vanligt. Då är det bättre att knapra chips än alvedon ifall man har saltbrist.[y]


   
SvaraCitera

Jellybeans:

Tja, egentligen så tror jag att är mer en myt så medelålderskvinnor kan äta sin choklad

choklad och endorfiner eller vafan d är har en koppling,men d hjälper inte mor depressioner för d är sån liten mängd.och socker hjälper inte mot mensvärk heller.

Jellybeans:

Glass tror jag är DÅLIGT för halsont.

glass är kallt och drar ner svullnad och bedövar lite.


   
SvaraCitera

Kokta päron, mot mensverk [no-no][no-no]


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera