Aviseringar
Rensa alla

Bästa sättet att bli av med telefonförsäljare?


Draug

Väs dem rossligt i örat när de ringer om du nu nödvändigt måste svara. Aldrig provat det själv men det är nog rätt effektivt. en försäljare i dessa dagar har svårt att ta ett vänligt "nej" så då får man ta till alternativa metoder.


   
SvaraCitera

säg att du har kronofogden funkar varje gång nästan så dom kastar luren i örat på enxD


   
SvaraCitera

Tala något språk som de inte förstår, här i Finland ska man alltid tala svenska med dom så lägger de på genast 🙂


   
SvaraCitera

När de ringer så kan du be om deras nummer så du kan ringa upp klockan tio ikväll för just nu är du upptagen


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Panda:
http://nixtelefon.org/  ??

Funkar bra mot seriösa säljare. Oseriösa säljare ringer ändå.


   
SvaraCitera

var ngt företagsliknande nr som jag hade massa missade samtal från
smsade "ni behöver inte ringa mer, tack på förhand" och inte fler samtal


   
SvaraCitera

Inga försäljare ringer mig, trots att jag vill det, men brukar få svara när dom ringer min kompis, brukar lotsas vara McDonalds eller något annat stort företag och då brukar dom ofta inte ringa igen


   
SvaraCitera

Jag svarar inte 


   
SvaraCitera

Skrik"HEIL HITLER" nästa gång. Väldigt efektivt


   
SvaraCitera

rogernw:
Inga försäljare ringer mig, trots att jag vill det

va? VA? VAAA?


   
SvaraCitera

biet08: Trött på alla telefonförsäljare och söker därför tips hur man ska svara för att bli av med dem, eller i alla fall få ett lite roligare samtal 🙂

Nixa ditt nr. Tar 2-4 månader, och blir man uppringd efter det ändå så är det pga undersökningar eller som i mitt fall tidigare kontakt (välgörenhetsorganisationerna försöker be mig om mer pengarTrött)

http://nixtelefon.org/

Hjärta


   
SvaraCitera

Yeppppp, ignorera baaaaa


   
SvaraCitera

när det gäller just välgörenhetsorganisationer kommer de, om man säger nej till att ge pengar, att lägga ens kontaktuppgifter i en "ring senare"-mapp. man måste alltså be dem radera ens namn och nummer från deras listor, det räcker inte att bara säga nej


   
SvaraCitera