Aviseringar
Rensa alla

Bästa sättet att sälja ett ångrat köp?


Ämnesstartare

Har köpt lite saker förut som jag har blivit missnöjda med, t.ex nike skor som bara är använda en gång eller liknade som inte hade öppet köp.
Var kan jag sälja dem? Hur fungerar det och hur gammal måste man vara? (Både IRL och online)


   
Citera
Ämnesetiketter

Blocket.se


   
SvaraCitera

Ebay, blocket.


   
SvaraCitera

Tradera 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mm, men vad gäller med typ skatt osv? (jag har noll i koll) 
är bara femton. 


   
SvaraCitera

Oswin00:
Mm, men vad gäller med typ skatt osv? (jag har noll i koll) 
är bara femton. 

Du skattar bara om du tjänar 18739 eller mera om året så om du säljer ett par skor så kmr du inte behöva betala nå

Edit: skyll inte din okunskap på din ålder Blink


   
SvaraCitera
Exner

Sälj på. Åldern är inget problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

Du skattar bara om du tjänar 18739 eller mera om året så om du säljer ett par skor så kmr du inte behöva betala nå

Edit: skyll inte din okunskap på din ålder Blink

Så det är bara att sälja typ? Men hur gör man? Ledsen

Kan man begära kontanter eller ska man be dem (om någon nu vill köpa dem) betala till mamma/pappa? Har inte kort eller så Rodnar


   
SvaraCitera

ifall du inte kan ta emot pengar över nätet är nog blocket.se bäst, då kan du möta upp köparen och få pengarna i handen. gå in på hemsidan och läs dig till hur man lägger ut en annons.


   
SvaraCitera

Ta lite snygga bra bilder på skorna, även foton på skosulorna som visar att de är i "nyskick" fast använda en gång och lägg ut dom på nätet. Uppge märke, modell och storlek på skorna och ange även om du har skokartongen kvar.

Du vet ju vad du betalat för dom så lägg ut dom för ca halva priset på Blocket. Det bättre alternativet är att lägga ut dom på Tradera med utgångspris 1 kr så får det bli budgivning på dom. Har du tur kan du få igen hyfsat vad du betalat för dom.

Postar dojerna gör du lämpligen med Schenker om det inte är någon i din hemstad som köper dom.

Har du använt dojorna utomhus är det nog väldigt svårt att lämna tillbaka dom. Om du har kvitto har inte så stor betydelse bara du betalat dom med kort. Då gäller kortslippen som "kvitto" men det funkar bara om de är oanvända.Använda skor går INTE att lämna tillbaka utom om det är tillverkningsfel på dom.

På  https://citiboard.se kan du annonsera gratis!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:
Ta lite snygga bra bilder på skorna, även foton på skosulorna som visar att de är i "nyskick" fast använda en gång och lägg ut dom på nätet. Uppge märke, modell och storlek på skorna och ange även om du har skokartongen kvar. 

Har du använt dojorna utomhus är det nog väldigt svårt att lämna tillbaka dom. Om du har kvitto har inte så stor betydelse bara du betalat dom med kort. Då gäller kortslippen som "kvitto" men det funkar bara om de är oanvända.Använda skor går INTE att lämna tillbaka utom om det är tillverkningsfel på dom.

På  https://citiboard.se kan du annonsera gratis!

Är ett par inneskor så dem är inte använda i varken grus, lera eller så. Osäker på om mamma köpte dem, isåfall var det med kort, annars var det jag och mina kontanter. Har haft dem ca ett år kanske (de står nerpackade (inte i originalkartongen) i garderoben) så dem är nog nästan försmå också. Skorna kostade ändå 600-700kr så blir nog glad om jag kan få något för dem.
(Menar att det var Asics, inte Nikeskor) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sup, ply!:
ifall du inte kan ta emot pengar över nätet är nog blocket.se bäst, då kan du möta upp köparen och få pengarna i handen. gå in på hemsidan och läs dig till hur man lägger ut en annons.

Tror helst att jag vill sälja dem över internet, vill gärna inte träffa någon främling i dagens samhälle, är ju liksom 15 baraFörvirrad


   
SvaraCitera

Oswin00:

Tror helst att jag vill sälja dem över internet, vill gärna inte träffa någon främling i dagens samhälle, är ju liksom 15 baraFörvirrad

i så fall behöver du hjälp från dina föräldrar ja


   
SvaraCitera

Oswin00:

Tror helst att jag vill sälja dem över internet, vill gärna inte träffa någon främling i dagens samhälle, är ju liksom 15 baraFörvirrad

Du kan ju ta med någon du litar på och träffas på allmän plats där det är en del folk. Bör inte vara någon risk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mm @Ruttenfisk, får tänka lite på det. 

Men ungefär halva av nypriset blir det lagom?


   
SvaraCitera